minlangtan

Alla inlägg den 10 december 2010

Av minlangtan - 10 december 2010 20:33

Idag har jag ägnat en stor del av dagen åt att läsa på kring ägglossning och ägglossningstester.

Misstänker att jag missat stegringen genom att testa först på 15:e dagen.

Tycker dock att det hugger till i magen med jämna mellan rum, mest på högra sidan.

Troligen ingenting jag hade noterat om jag inte haft "bebisverkstad".


Imorse pratade jag och sambon ut. Jag har jätteledsen. Så typiskt kvinnligt att inte säga rätt ut hur avspisad jag kände mig när han inte orkade igår.

Han menade att vi hade hela månaden på oss... varje dag... 

Hallå... det inte är inte riktigt så det funkar... 

Vi pratade ut om vår längtan och vi vill ju båda lika mycket, skillnaden är att han fått varit med om det två gånger innan.


Har fått tips om att fortsätta testa ÄL hela veckan, för att se om stegringen kommer, eller redan har varit.

Men man ska tydligen inte använda morgonurinet... hm - mycket nytt.


Av minlangtan - 10 december 2010 06:00

Arla morgonstund. Jag är vaken trots ledighet.

Tog nyss ett Clearblue ägglossningstest, mitt första ever.

Negativt givetvis.

Så konstigt eftersom jag nu är 15 dagar efter sista mens, så det kanske är för sent? Vad säger ni experter på området?

Isf finns det inga möjligheter till att ens ha lyckats denna månad, då vi hade sex på den 13:onde dagen efter sista mensens första dag.

Jag tyckte mig läsa att testet bara skulle indikera i två dagar, och dom två dagarna verkar ha gått oss förbi.


Eller så har jag en kropp som inte har ägglossning?

Det är så konstigt, för jag har alltid rikliga genomskinliga flytningar kring dag 14, och jag tyckte att det var ett klassiskt tecken på ägglossning, men dessa flytningar kanske uppkommer efter ägglossning. Vad säger ni?

Frågorna härjar fritt där inne och det är inte så det skulle bli...

Sex skulle inte få bli något avlande på bestämda tider.

Fastän det bara gått 48 timmar sedan vi tog beslutet på att ge oss på chansen att bli gravid, så går jag endast i tankarna att det gäller att passa på nu.


Igårkväll blev det ingenting heller. Somnade med tårar i ögonen som jag försökte att inte visa för sambon. Han var trött, samtidigt som jag så gärna ville.

Med tårar rullande längs mina kinder tänkte jag "lätt för dig att vara, du som redan har två barn"

Det här kommer att bli vårt stora dilemma... mina tankar kring att vi inte delar allt detta första gången.


Som vanligt - väldigt skönt att skriva av sig.

Skulle bli jätteglad om någon svarade på frågorna om flytningarna ska komma efter ägglossning eller  när den just börjat?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards