minlangtan

Alla inlägg den 14 december 2010

Av minlangtan - 14 december 2010 10:17

  

Idag var det dags för mitt inbokade läkarbesök. Inte till gynekologen, utan till en vanlig läkare.

I våras drabbades jag av högt blodtryck. Jag valde att lägga om livsstilen, försöka gå ner i vikt samt sluta med p-pillerna. Undertrycket var ändå så pass högt så att läkaren ville sätta in blodtrycksmedicin. I slutet av sommaren halverades dosen och nu idag efter dagens samtal så är jag helt utan tabletter.

Det ska bli ett sant nöje att få plocka undan tabletterna.


Dagen innan julafton är det blodtryckskontroll hos sköterskan och ytterligare ett besök efter jul. Om mitt blodtryck ändå inte vill ge med sig så blir det till att börja med en mer gravidvänlig tablett, då min sort kan påvisa fosterskador.

Det var främst därför dagens läkarbesök bokades in.


Det känns jättebra! Med hjälp av motion kan man få ner blodtrycket ytterligare.

10 kilo är borta och jag räknar med att kunna få bort några till innan en eventuell graviditet, för man har väl inte sån tur att det tar sig på första försöket ?!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards