minlangtan

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Saknaden...

Av minlangtan - 26 december 2010 09:24

Denna jul har jag verkligen saknat att ha något som är vårat.

Jag saknar och längtar om vart annat och för att hålla ihop så vågar jag tro på målbilden som finns där fortfarande.


Vårt förhållande behöver detta för att jag inte ska drunkna i allt som rör barnen.

Det kan låta konstigt för någon utomstående, men sanningen är den att jag under dessa år bara gett och gett och gett, och fortfarande hatar barnens mamma mig. Jag trodde verkligen att det skulle bli bättre med åren, och att hon skulle lära sig att skaka av sig sin bitterhet och välja att vara mer positivt inställd till att barnen faktiskt gillar mig och trivs här.

Vi har otaliga diskussioner om detta min sambo och jag. Kontentan är alltid den samma - jag behöver få ge något och få något tillbaka, skapa något som är vårt.


Jag finner knappt ord för den känslan och den riktigt river tag i mig inifrån...

 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

26 december 2010 12:01

Åh vännen, förstår att det känns tungt nu, men det tar i genomsnitt 7 månader för ett friskt par att bli med barn. Det kommer att hända snart. Försök hålla fast vid alla glada känslor som finns runt omkring dig.

Nu hoppas vi på nästa gång istället. Håller mina tummar för er, alltid. Stor kram

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards