minlangtan

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av minlangtan - 12 januari 2011 18:59

Min sambo kom hem något tidigare i eftermiddag och kröp ner bredvid mig.

Trots att snoppen sved så genomförde vi det, och inte bara för att jag ville - det är nog den största vinsten, att det var minst lika viktigt för honom.


Det känns så mycket lättare nu!

Nu prickade vi in en dag efter ägglossningen också.

Ägget släppte nog igår tisdag. I måndags blev det sex och idag blev det sex.

Hoppas!


Av minlangtan - 12 januari 2011 12:02

Örats värk finner inga gränser. Jag är totalt strandad i sängen.

Läkaren måste ha kommit åt något igår när han var där och blåste och hade sig.

Petar i mig Alvedon hela tiden.

Det värker och kluckar och har sig. Att kliva upp är ett helvete.


Det är inte alls bra för mig att vara hemma i denna utstreckning. För många tankar hinner slå rot och utvecklas till något som absolut inte är bra.

Tänk om man hade ork att göra något, men det finns absolut inte...


Jag är så ledsen. Det känns så motigt. Det är så mycket myndighetskontakter med sambons barn, möten, utredningar, avtal, samtal.

Det sliter på oss mer än vi kunnat tro.


Jag behöver få känna hopp, få känna liv.

Just nu känns det att det saknas något.

Jag är så redo för att bli mamma, att få fylla ett hål som idag smärtar mer och mer för varje dag.

Hur håller man modet uppe i fyra veckor till innan ägglossningen kommer och knackar på igen?

Ja, för det lär ju inte bli några fler chanser.

Sambon ringde och hade varit på apoteket och påbörjat sin behandling. Klockren svamp, så det lär inte gå att genomföra något ikväll heller.

SKIT... finner inga ord för hur det känns.


Av minlangtan - 12 januari 2011 09:46

Det var en ledsen själ jag släppte i väg till jobbet imorse. För en gångs skull så åkte han före mig, då jag är hemma och sjuk fortfarande.


Tur bloggen är anonym, för jag gillar egentligen inte att hänga ut något så, men vi fick helt enkelt inte till det igår.

Jag bor ihop med det snällaste Hjärtat av dom alla, ni vet så där så man nästan är för snäll.

Han ville inte göra mig besviken, men ju mer vi höll på, ju mer insåg jag att det ju inte funkar rent tekniskt. Bara till att ge upp.

Ledsna blickar och iskall blixtkänsla.

Det visade sig att han fått svamp på sin snopp.

Det hade varit klåda & sveda hela dagen, men han hade tappert kämpat.

Jag äter penicillin så det är ju inte så otippat, men det känns lite väl tidigt, då jag inte känner av några besvär ännu.

Han vill testa imorse igen, men det gick lika illa.

Idag blir det apotektet.

Men detta januariförsök är bara till att glömma.

Jag fick glad gubbe i måndags, ägget släpper troligen under tisdagen och då fick vi inte till det.


Förra månaden kunde vi inte heller få till det efter ägglossningsutslaget, pga hans magkatarr.

Är det inte jävligt så säg?

Jag orkar inte hålla ihop, detta är mitt hopp som får mig att orka lite till mitt i det jobbiga som pågår runt i kring oss.


*drar täcket över huvudet*

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards