minlangtan

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Ett barn blir till

Av minlangtan - 25 januari 2011 13:38

Fy så jobbig gårdagseftermiddagen var.

När Kärleken kom hem försökte vi att rå om varandra så mycket det bara går.

Jag tycker verkligen inte om när jag blir så ledsen över något som ändå är relativt normalt. Barn är ingen beställningsvara, det är något man får kämpa för, de flesta i allafall.


Ju längre kvällen gick desto bättre mådde jag.

Jag har fått låna en bok från min bästa vän, som vet om att vi nu startat tillverkning. "Ett barn blir till" - av Lennart Nilsson.

Jag kan verkligen rekomendera den om någon nu inte kikat i den.

Jag läste hela kvällen och intressantast var naturligtvis hur hormonerna fungerar och vad otroligt mycket som måste stämma för att det ska bli ett barn.

Kroppen är verkligen komplex, helt otroligt.

Mig gav stunden verkligen ett lugn, en förståelse och ledsenheten kunde ge med sig.

Helt otroliga bilder och väldigt bra förklarat.

Det var riktigt intressant att se spermiernas kamp, hur livmodertappen ser ut som öppen och stängd, hur äggets resa ser ut.

WOW säger jag bara.


Idag känns det faktiskt bra. Vi pratade en del igår. Kärleken tror att det skulle vara bättre om jag intog en mer avslappnad position, och jag kan ju inte annat än att hålla med honom...  

Visst, sa jag - men för att det ska kunna bli en bebis så måste man liksom älska kring tiden runt ägglossning och då är det bra med stickor.

Vårt sexliv känns inte som förr.

Jag vill verkligen ha ett barn skapat av kärlek.

Vi lovade varandra att försöka komma tillbaka till förr, älska av kärlek, inte för att vi måste.

Det är just nu, på första mensdagen, lockande att strunta i ägglossningstest framöver.

Återstår att se om jag är lika kaxig i slutet av nästa vecka...

 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

25 januari 2011 15:40

Tror det är helt rätt inställning. Jag brukade tempa och föra tableller över allt från flytningar, symtom till temperaturer. Har slutat med det nu och kör bara med ägglossningstest istället. Det blir för mycket stress om man grottar ner sig för långt i bäbisgörarträsket.

Nästa gång är det vår tur.
Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards