minlangtan

Alla inlägg under februari 2011

Av minlangtan - 22 februari 2011 15:59

Jag blöder knappt något, och det har aldrig hänt, jag brukar verkligen blöda om någon. Känns så himla surt att jag lade ut min grav.test på familjeliv igår och fick en massa "grattis" - ett tydlig streck och allt det där.


Ligger under filten och är sjuuuuk. Blir inget jobb imorgon heller som det ser ut nu. Jag som skulle ha kurs.

Typiskt.

Försöker svara undan på lite mail iaf och planerar min kollegas föräldraledighet.

Behöver väl knappast säga att det känns rätt rejält i hjärtat.


Av minlangtan - 22 februari 2011 09:29

Det kommer mer nu, det gör mensont nu.


Grattis typ, bara att vänta på nästa ägglossning typ, pippa som kaniner och vänta, hoppas på det där miraklet.


Nästa ägglossning inträffar lagom till dess att jag ska till TF. Vet också att dagen innan kolposkopet ska göras så är det inte bra att sexa. Eftersom han troligen kommer att ta en bit vävnad också, så ska man inte ha sex efter heller.

Bra tajming typ.  

Naturligtvis vill jag inte gärna ändra den bokade tiden heller, eftersom det ger mig möjlighet att få reda på vad som inte riktigt stämmer med min livmodertapp.




Av minlangtan - 22 februari 2011 06:17

Efter gårdagkvällens blod så gick jag och lade mig helt genomledsen. Stoppade in en tampong, för det var ingen tvekan om saken - här skulle det komma blod.


Noterade som jag skrev, att det kändes konstigt, inget slemmigt, utan rent och klarrött. Ni får ursäkta detaljerna...  


Ingen direkt mensvärk att prata om då, men i natt vaknade jag av rejäl mensvärk då jag verkligen kunde känna att japp, mensen är här, det går inte att ta fel på.


Sambon skulle i väg tiiiiidigt imorse så jag klev upp, mensvärken som bortblåst och dag 2 brukar mensvärken verkligen vara tydlig och skarp och jag brukar blöda som en stucken gris just dag 2.

In på toaletten, ut med tampongen, som jag knappt får ut.

Där finns inget blod mer än resterna av det som kom igår kväll.

En snabb check där inne men där är det inget blod, trots att jag verkligen blödde som en gris igår. Hela toastolen var ju blodig igår.

Som sagt, ursäkta detaljerna.


Vad är det som händer? Känns otroligt skönt att få vara hemma idag.

Av minlangtan - 21 februari 2011 22:34

Sitter på toaletten, torkar mig som om ingenting hänt.

Blod hela jäkla papperet. Illrött, inga strimmor eller färgade flytningar som det brukar vara några timmar.

Nej, klarrött rent blod.


Mensen är ett faktum. Dag 28 är tillbaka.

Jag vill bara dra ett täcke över huvudet och vara för mig själv ett tag.

Sambon kommer säga "ja, men då tar vi det nästa månad, eller månaden efter det, eller senare"

Sååå lätt att säga. Allt som kommer över blir bonus för honom. Han har gått igenom detta en gång, med en annan kvinna.

Jag erkänner att det stör mig och förtar lite av den känslan jag önskar fanns där.


Ledsen less, förkyld och febrig.


Av minlangtan - 21 februari 2011 21:49

Ränner på toaletten i parti och minut nu och nu senast kom det liksom tidigare i eftermiddags, blod på papperet. Detta i kombination med en enorm torrhet och sved down under.

Jag har torkat sönder slemhinnorna och det är som sandpapper där nere.

Nu åker babyservetterna fram.

Jag har grävt för att kolla så att det inte är mens, och det är det inte. Det är slemhinnorna som blöder och aj så det svider.


Vill inte leta symptom, men dom finns helt klart. Sen om det beror på feber/sjukdom/nervositet/oro eller en begynnande graviditet låter jag vara osagt.

Det är min lilla hemlighet, har inte sagt något till sambon ännu.

Av minlangtan - 21 februari 2011 18:03

Det finns inte ett enda graviditetstest på mindre än två mils avstånd här ifrån.

Vad gör man då?

Man tar ett ägglossningstest som visar ett starkt andra streck. Jag har alltid helt blanka test om jag inte har ägglossning + /- 2 dagar. Redan efter ägglossningen så återgår de till att bli totalt blanka, men inte idag...




Av minlangtan - 21 februari 2011 09:09

Jag har tagit ett positivt graviditetstest, på dag BiM - 4 klockan 2 på natten.


Testnarkoman som man är så tog jag ett till, fyra timmar senare, morgonurin, men då hade jag druckit ett glas vatten och tagit en kopp te för min onda hals där efter nattkissningen.

Morgontestet blev Negativt.

Nattestet blev Positivt, några timmar tidigare som sagt.


Idag är jag hemma, sjuk men hoppas att det inte är streptokocker denna gång. Feber, ont i hela kroppen och en hals och röst som bråkar. Nu kommer även snuvan vilket bör vara ett tecken på att jag klarar mig utan penicillin.


Nu gäller det att få dagarna att gå...

Av minlangtan - 15 februari 2011 15:29

I mitten av mars fick jag en tid hos Torbjörn i Härnösand, för koll av mina förändringar.

Sköterskan som ringde upp lät jättetrevlig och kunnig, så det blir bra det här!

Hon blev riktigt paff när jag fått ordination på Aloe Vera-servetter och Ovesterin mot mina förändringar.

Nu skulle det göras en undersökning med ett speciellt verktyg på tappen direkt.

Känns jättebra och förhoppningsvis får jag svar direkt vad som är fel.


Om några timmar åker jag i väg till Stockholm för utbildning hela veckan.

Kommer givetvis sakna min Kärlek något enormt men det ska också bli skönt att ge mig själv egentid och få möjlighet att sakna lite.

Den sista ägglossningen fick käpprätt åt helvete, så att ens hoppas om en vecka är för mycket.

Jag sov på soffan hela helgen pga den slitning som uppkom med sexet.

För mig som har en ambivalent anknytning så rasar hela min värld när han inte visar intresse för att ta på mig.

Katastroftankarna var ett faktum och det som ekar inom mig är att det för honom inte är lika viktigt som för mig, han har två goa barn.

Med dom tankebanorna går det bara utför...

Min fina älskade sambo, älskar honom så, men han klarar inte att älska på beställning.

Så... ja, det ska bli skönt att vi båda får längta lite efter varandra.

Får man känna så?

 

Datorn följer med och en bok för att hålla mig sysselsatt på hotellet.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards