minlangtan

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av minlangtan - 1 mars 2011 10:13

                                    



Idag är det två år sedan jag mötte min sambo för första gången.

TVÅ ÅR.

Så kort tid, ändå känns det som att han varit med mig hela mitt vuxna liv. Att så kort tid kan kännas som en hel evighet.


Redan efter ett halvår bodde jag hos honom. Innan ett år hade passerat hade jag sålt mitt hus och vårt nya hus hade tagit form.

Det gick undan, men aldrig för fort.


Av alla rötägg jag träffat så fann jag verkligen min prins. Det fanns inga tvivel, allt var så enkelt och otvunget. Alla kloka människor sa till mig att den dagen jag träffar rätt, då vet jag, då finns det inga tvivel, inga analyser av sms eller mail.

Så sant, så sant.

Från första dagen var det vi...


Visst har det funnits gånger jag funderat om jag pallar detta, men det har aldrig tvivlats på kärleken, den är stark.

Omgivningen med den dysfunktionella f.d familj har dock fått mig att tvivla många gånger, tvivel om orken ska bära oss.


Min barnlängtan har alltid funnits där, men ingenting som egentligen aktualiserats när vi träffats. Han hade två barn och tanken på att vi skulle kunna önska oss ett fanns inte alls där.

I takt med att vi tre blev allt mer sammanvävda så var det faktiskt sambon som frågade en söndagseftermiddag.

"Du är väldigt barnkär va? Skulle du vilja ha egna barn?"

Det kom så pang bom, men en sten föll verkligen från mitt hjärta. Visst ville jag ha egna barn, men jag hade inte vågat önska och tro. Jag var då mitt upp i att hitta min roll till lilleman.


Vägen till dess att vi satte upp ÖPPET på bebisverkstaden blev inte så lång som jag hade trott. Sakkunniga sa att det kommer inte bli bättre än så här när vi förklarade att vi önskar att det hade blivit bättre om det lugnat sig med barnens mamma och den stora sonen först, innan vi tänker på något annat.

I december öppnade vi fabriken och den har nog aldrig varit så öppen som just nu.

Det känns helt rätt, även om jag aldrig ägnat något beslut så många tankar som just den frågan.

Jag har haft förmånen att få haft en psykolog med mig på den resan som har kunnat vägleda mig i mina funderingar om det verkligen är rätt tid att vilja skaffa barn just nu.

Vi har utmaningar framför oss ochjag har en process jag ska igenom som kostar mig kraft.


Detta är livet, livet går inte att planera. Tänk om vi väntar till dess att alla utmaningar och processer är över, som vi inte ens kan styra över - vad kommer då? Jag tror aldrig att det finns någon rätt tid för något sådant. Vi har förutsättningar och kärlek så det räcker. Vi har ett stort, starkt och brett nätverk som finns där för oss, nu, under resan, i mål och hela livet framför oss, om vi skulle vackla och tappa tron på oss själva.

Detta beslut är en stor hyllning till livet och till vår kärlek!




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards