minlangtan

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av minlangtan - 28 mars 2011 08:19

Så där ja, punktlig och som planerat.

Mens.


Tillvaron svajade där jag satt på toaletten. Allt hopp, drömmar, längtan, önskan och den obeskrivliga saknaden... bara raserades för en stund.

"Sluta tänk på det hela tiden"

 

Nu gäller det för mig att byta fokus för en stund, för det går verkligen inte att leva i två veckors cykler hela livet, det tär alldeles för mycket.

Jag ska till en början glädja mig åt att jag faktiskt lyckats få streck på mina graviditetstest. Jag kan, min kropp vet hur man gör när någonting fäster, alltid något.

Till dess att jag hittat nytt fokus får jag observera hur det känns att ha mens, för det var ett tag sedan. Min blödning i samband med positivt test, som tant L vägrar kalla missfall, var en helt annan typ av blödning och smärta. Detta är ren och skär mens, som man minns det som bäst.


Just ja, igår blev jag informerad om att sambon kommer bo ute på arbete i annan stad, varannan vecka hela våren.

Goda chanser till ägglossningssex alltså    - check.


Ibland känns det så otroligt långt borta, så förbannat svårt att få till det. Hur svårt kan det vara. Ett ägg, en spermie.

Jag vill slänga allt vad tester heter. MEN faktum kvarstår, det kan man bara göra om man har ett regelbundet sexliv och det har inte vi.

Sorg i dubbel bemärkelse.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards