minlangtan

Alla inlägg under mars 2011

Av minlangtan - 6 mars 2011 19:06

Söndagen har precis som lördagen bjudit på sol sol sol... Underbart!


Idag har jag haft en tung dag, utan att kunna sätta fingret på av vilken anledning.

För en stund gick jag in mitt på dagen, lade mig i soffan och stirrade in i de beige-färgade ränderna i soffan. När ögat vilade på ränderna gick tankarna igång i skallen.

Varför är det så jobbigt när jag älskar den underbare lilleman så?

 

Ett av svaren är ju så givet. Jag längtar enormt efter att själv få bli förälder och få känna mig som en kvinna fullt ut i mitt hem.

Just nu känner jag mig som ett bihang utan identitet.

Blä!

Av minlangtan - 4 mars 2011 19:25

Det tjoas och tjimmas.

Aldrig har jag sett min Kärlek så glad, med så mycket skratt, så många leenden, så många pussar och kramar.

Det smärtar...

Barnet är inte mitt.

 

Jag bjuds in, mer än många andra kvinnor. Kruxet är att jag inte tar mig för att ta det där steget in rätt ut. Jag klarar det inte.

Jag kan inte känna glädje i den otroliga stimmiga fredagskänslan.

Jag ser det som en belastning.

 

Min fiskgratäng som jag lagt två hela timmar på att göra från grunden, med riktig fond på färska skaldjur, slaffsas i på mindre än tio minuter, med en högt och tydlig deklarerad bajspaus mitt i.

 

Smärtan i mitt hjärta är djup när jag för mig själv erkänner att jag inte klarar av att känna lycka över de tusenochen bilar som ligger överallt och den högljudda stämning som råder i vårt hus.

 

Av minlangtan - 4 mars 2011 09:25

Igårkväll somnade jag strax efter klockan 19 och vaknade upp kring sjutiden imorse. Ljuvliga sömn.

Fick ont i magen igår och jag kunde direkt lokalisera smärtan till ett område rakt nedanför naveln. När jag tröck där så gjorde det ajaj.

Det kan inte vara ägglossningen, för den brukar jag känna på sidorna, och dessutom är det lite förtidigt för den.


Jag är trött som få, fastän jag sovit över 12 timmar.

Det strålar och drar lite.

Urinvägsinfektion?

Så himlens typiskt att det alltid är fredag när man känner sig orolig, vilket innebär att det inte finns någon läkare att få kontakt med imorgon.


Jaja, nu jobbar vi vidare och hoppas att smärtan är övergående.

Vatten vatten vatten.



Av minlangtan - 3 mars 2011 18:00

Jag har stora förhoppningar för att bli gravid inom de närmaste månaderna, så är det bara.

Det är en hissnande tanke som man knappt kan ta till sig.

Rent medicinskt så har man goda chanser för att få något ytterligare att fästa när man har uns av hormoner kvar ikroppen.

Det sa både läkaren och det är något man läst om överallt.


Förstå?

När vi i helgen var hos sambons familj på middag och det pratades om midsommarfesten så kan jag inte låta bli att hoppas att jag är gravid då.

Ägglossningen är på gång, och jag funderar på om jag ska köra utan tester denna månad. Hade inte det som skett hänt, så hade jag ju testat utan tester, men nu skulle det vara skönt att veta om ägglossningen har kommit tillbaka som planerat.


Det är en hissnande tanke. Jag önskar så mycket att det där strecket kommer tillbaka på testet, så enormt mycket.

Det är en stor tanke som jag som sagt har svårt att ta på.

Vi jobbar verkligen på att bli fler i detta hem...


Idag sa min mamma att hon är orolig för hur hon ska hantera lilleman den dagen hon får ett eget barnbarn. Jag förstår henne. Lilleman är vårt lille charmtroll och vi älskar honom så, men vi alla vet att blod är tjockare än vatten...

Av minlangtan - 2 mars 2011 10:55

... betyder att världens finaste lilla lilleman kommer idag, om allt går som det ska bör tilläggas. Hans ömma moder ringde igår och beklagade sig över feber och ville helst att han skulle stanna hemma.


Som alltid efter kontakt med modern så utbröt det diskussion hos oss, tråkigt att det ska vara så, men det är ett resultat av det vi genomgår.

Oavsett vad sambon gjort, så hade jag fortfarande blivit förbannad.

Hade han gått ut och pratat ( hon ringde när vi hade sex ska tilläggas)

så hade jag blivit arg för att det döljs. Låg han kvar, så blir jag så förbannad för att jag hör hennes röst genom telefonen.

Jag erkände, det är svårt för honom att göra rätt, för jag avskyr situationen...


Mantrat för helgen är att göra det som gynnar lilla fine lilleman, försöka lägga bort alla tankar på hur det gick till när barnen tillverkades.

Ja, jag säger ju det, helt sjuka tankar som flyger genom min skalle.

Detta är inte jag?!

Eller, är detta mitt nya jag?!


Kan man bli annat är ett resultat av detta om man lever mitt upp i denna dysfunktionella familj som du inte förväntade dig skulle komma?!

Det finns inte en gnutta respekt och det är alltid ett efternamn som det dansas efter.

Jag är så evinnerligt less på att få finna mig mitt i en situation som påverkas av en annan bitter kvinnas liv. En kvinna, som efter nära 5 år inte kan acceptera att hennes fd sambo nu lever ett nytt liv, med en annan kvinna och har en annan familj att ta hänsyn till.


Nog om det... idag sparkas denna periods umgänge igång och jag ska sparka mig själv i ändan mot att vara förståndig och ta hand om mig.



Av minlangtan - 1 mars 2011 10:13

                                    



Idag är det två år sedan jag mötte min sambo för första gången.

TVÅ ÅR.

Så kort tid, ändå känns det som att han varit med mig hela mitt vuxna liv. Att så kort tid kan kännas som en hel evighet.


Redan efter ett halvår bodde jag hos honom. Innan ett år hade passerat hade jag sålt mitt hus och vårt nya hus hade tagit form.

Det gick undan, men aldrig för fort.


Av alla rötägg jag träffat så fann jag verkligen min prins. Det fanns inga tvivel, allt var så enkelt och otvunget. Alla kloka människor sa till mig att den dagen jag träffar rätt, då vet jag, då finns det inga tvivel, inga analyser av sms eller mail.

Så sant, så sant.

Från första dagen var det vi...


Visst har det funnits gånger jag funderat om jag pallar detta, men det har aldrig tvivlats på kärleken, den är stark.

Omgivningen med den dysfunktionella f.d familj har dock fått mig att tvivla många gånger, tvivel om orken ska bära oss.


Min barnlängtan har alltid funnits där, men ingenting som egentligen aktualiserats när vi träffats. Han hade två barn och tanken på att vi skulle kunna önska oss ett fanns inte alls där.

I takt med att vi tre blev allt mer sammanvävda så var det faktiskt sambon som frågade en söndagseftermiddag.

"Du är väldigt barnkär va? Skulle du vilja ha egna barn?"

Det kom så pang bom, men en sten föll verkligen från mitt hjärta. Visst ville jag ha egna barn, men jag hade inte vågat önska och tro. Jag var då mitt upp i att hitta min roll till lilleman.


Vägen till dess att vi satte upp ÖPPET på bebisverkstaden blev inte så lång som jag hade trott. Sakkunniga sa att det kommer inte bli bättre än så här när vi förklarade att vi önskar att det hade blivit bättre om det lugnat sig med barnens mamma och den stora sonen först, innan vi tänker på något annat.

I december öppnade vi fabriken och den har nog aldrig varit så öppen som just nu.

Det känns helt rätt, även om jag aldrig ägnat något beslut så många tankar som just den frågan.

Jag har haft förmånen att få haft en psykolog med mig på den resan som har kunnat vägleda mig i mina funderingar om det verkligen är rätt tid att vilja skaffa barn just nu.

Vi har utmaningar framför oss ochjag har en process jag ska igenom som kostar mig kraft.


Detta är livet, livet går inte att planera. Tänk om vi väntar till dess att alla utmaningar och processer är över, som vi inte ens kan styra över - vad kommer då? Jag tror aldrig att det finns någon rätt tid för något sådant. Vi har förutsättningar och kärlek så det räcker. Vi har ett stort, starkt och brett nätverk som finns där för oss, nu, under resan, i mål och hela livet framför oss, om vi skulle vackla och tappa tron på oss själva.

Detta beslut är en stor hyllning till livet och till vår kärlek!




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards