minlangtan

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Måndagsläget!

Av minlangtan - 18 april 2011 10:17

Jag grämer mig för att skriva ner hur jag mår. Rädd för att någon ska skriva mig på näsan för att jag inte är gravid.

Mäh, hörruduru inte ska du gå här och lista graviditetssymptom din patetiska jävel. Det är ju bara två cystor på vardera äggstock som gör att du har hcg. Och bara så du vet, kommer hcg inte att öka tills på onsdag heller.

Så skriv ingenting du är bara patetisk.


Så känns det.

Jag är SÅ trött. Igår började brösten att ömma rejält. Fick ta av mig BH:n på kvällen och i natt var det svårt att sova på mage.

Sambon tycker att de känns annorlunda, är hårdare och varmare.

Hela jag känns varmare och så är det nog.


Ingen smärta i magen som är något att anmärka på, vilket är ett gott tecken, både för att cystorna då inte blivit så stora samt att utomkvedshavandeskapsteorin inte förstärks.

Allt är ju avgörande på onsdag.


Om det är utomkveds, vad kommer hända här näst?

Visst måste väl hcg har ökat eftersom jag tycker att mina symtom ökat?

Cystorna kan väl inte vara farliga, om de uppkom med kort varsel. (tomt den 1:a april, 2 st den 13 april på vardera sida av äggstocken) De farliga cystorna som jag läst på om, syns som en snöstorm på VUL och är sällan mer än en. Här är det två fina exakt lika stora.

Nog borde jag kunna lita på hans ord om att de är ofarliga? Inte kan väl en överläkare säga att de är ofarliga och drabbar de flesta kvinnor, men få märker av dessa?

När vi hade telefonsamtal så fokuserade han inte på cystorna, utan bara på utomkveds.


Idag har sambon åkt iväg och kvar är jag med mitt... hm... illamående.

Jag mår illa.

Päckelfia.

Igår var vi på kalas, det serverades smörgåstårta. Något jag i vanliga fall älskar. När tårtorna kom fram fick lukten mig att kväljas.

Nu på kontoret är jag trött, tröttare än trött och mår illa.

Ikväll blir det bio med kusinvitamin, vi som känner varandra utan och innan. Funderar väldigt mycket på hur jag ska göra. Hon är som min lillasyster. Om detta är ett utomkveds, då vill jag att hon finns där...


Snälla du som onekligen finns/fanns därinne, stanna stanna stanna.

Jag har längtat så oerhört efter att få bli komplett...

 
 
Anna

Anna

18 april 2011 13:02

Låter ju väldigt positivt allt det där :) Hoppas lilla fröet sitter där det ska.

Kram!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

18 april 2011 15:02

Förstår att du känner så, men du är ju tveklöst gravid. Bara att börja lista ;)

Tack för dina värmande ord på min blogg.
Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards