minlangtan

Alla inlägg den 28 april 2011

Av minlangtan - 28 april 2011 21:44

Idag klarade jag av ytterligare ett sjukhusbesök, även denna gång på gynakuten.

Natten bjöd inte på någon sömn. Oron kom krypande, värken i ena sidan likaså.

Jag hängde på luren imorse och fick en tid på förmiddagen.


Idag var det dags för mig att få en läkarkandidat som också ville undersöka.

Allt såg bra ut, ingen graviditet kunde hittas någonstans och det var gott.

Slemhinnan var treskiktad och fin, vilket tyder på att jag blött ut allt redan. Jag blöder ju konstiga blödningar men det var ingenting att oroa sig för nu tyckte överläkaren som kallades in för att ta en extra omgång med ultraljudet.

Summa kardemumma är att jag inte har att vänta mig någon blödning som ska ut med allt, det är redan gjort och måste alltså ha skett på söndagen.

Skönt, om man nu får säga så.

Måndagsprovet av hcg blir viktig att följa. Men jag känner redan nu ikroppen att det har minskat. Brösten känns som vanligt igen.


Om blödningarna inte avtar så får jag hjälp på traven uttryckte hon det.

Nu ska det ju tillkomma nya blödningar eftersom konisationen nu blir av på torsdag om inte hcg-provet visar något som behövs behandlas.


Jag är HELT slut, over, körd, kaput över allt detta.

Hemma är det en ljudnivå som knappt går att mäta då lilleman invarderat hemmet tillsammans med en kompis.

Hur kan två 7-åringar låta som en hel dagisavdelning? Jag fattar inte...

Tyvärr har det lämnat lite sura eftersmaker så lillemans skor är helt borta. Jag som var ute i god tid och köpte skorna, som han fick ta med till mamma och nu är dom borta.

Dags att köpa nya idag, och det kändes i hjärtat.

Fy f*n vad det tar emot, men det är bara bita ihop, ta fram mätstickan, känna, klämma, tänka funktionsriktigt och praktiskt och inte minst... öppna plånboken.


Jag vill inte köpa sneakers i storlek 35, jag vill köpa en bebisbody i storlek 56, må illa, kräkas, få känna hopp och lycka.

Just nu känns det alldeles för långt bort tyvärr...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards