minlangtan

Alla inlägg den 30 april 2011

Av minlangtan - 30 april 2011 22:46

En jättefin kväll är snart till ända.

Vi firade en stillsam fin, trevlig och avslappnad kväll tillsammans med våra grannar.

Ett barn i min famn hela tiden fick tankarna och känslorna att åter flamma upp.


Lille Bonus som satt hos sin pappa hela tiden, en pappa som pussade på honom som om han aldrig gjort annat.

Kärringf*n som åkte som besatt fram och tillbaka.

Jag är ledsen, det blev för mycket.

Det är för många känslor kvar efter det som kunde blivit min chans att få en familj.

Jag saknar det så högt att det knappt går att beskriva och hitta lämpliga ord för hur starkt jag önskar mig något som är vårt, bara vårt.


Det tar fram alldeles för fula känslor i mig.

Hur kan man känna sig avundsjuk på den kärleken en fader ger sitt barn?

Jag säger ju det, jag vill inte känna så här.

Men faktum kvarstår, jag behöver också få känna kärlek och få känna att något är vårat, inte bara spillror från en annan familj som inte accepterar att vi har vårat nu.

I natt somnar jag med tårar ... igen.


Av minlangtan - 30 april 2011 11:23

Idag kom ilskan och irritationen.

Jag är jättearg över att det inte gick vägen.

Ledsen tror jag att jag varit, nu är jag arg och måttligt irriterad på min omvärld.

Är det något jag lärt mig så är det att med ilskan kommer även kraft och styrka att styra mot nya mål.

Låt det vara så även nu, jag behöver styrka...

 

Valborgsmässoafton betyder alltid vårbuffé hos mig, alltid.

I år ställde vi in, jag orkar inte dona med festligheter för 30 personer och klistra på ett smile som inte betyder någonting.

Istället blir vi ensamma hemma, och kanske om ork och lust finnes så söker vi upp någon brasa, för lillemans skull.

Sambon har önskat smörgåstårta så det har jag pysslat med i morse.


Det blåser kallt och solen har inte riktigt bestämt sig om den kommer att närvara eller om det blir en molnig dag.

Jag ska försöka hålla mig sysselsatt idag så att tankarna inte går non-stop.


Det känns i kroppen att det är över. Brösten är mjuka och totalt oömma och hela känslan i kroppen känns tom.

Jag har en ständig fråga i mitt huvud; hur länge dröjer det till nästa gång?




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards