minlangtan

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Jag är arg

Av minlangtan - 30 april 2011 11:23

Idag kom ilskan och irritationen.

Jag är jättearg över att det inte gick vägen.

Ledsen tror jag att jag varit, nu är jag arg och måttligt irriterad på min omvärld.

Är det något jag lärt mig så är det att med ilskan kommer även kraft och styrka att styra mot nya mål.

Låt det vara så även nu, jag behöver styrka...

 

Valborgsmässoafton betyder alltid vårbuffé hos mig, alltid.

I år ställde vi in, jag orkar inte dona med festligheter för 30 personer och klistra på ett smile som inte betyder någonting.

Istället blir vi ensamma hemma, och kanske om ork och lust finnes så söker vi upp någon brasa, för lillemans skull.

Sambon har önskat smörgåstårta så det har jag pysslat med i morse.


Det blåser kallt och solen har inte riktigt bestämt sig om den kommer att närvara eller om det blir en molnig dag.

Jag ska försöka hålla mig sysselsatt idag så att tankarna inte går non-stop.


Det känns i kroppen att det är över. Brösten är mjuka och totalt oömma och hela känslan i kroppen känns tom.

Jag har en ständig fråga i mitt huvud; hur länge dröjer det till nästa gång?




 
 
Tonci

Tonci

30 april 2011 12:43

Hej! Jag är här inne hos dig för första gången.Jag beklagar mycket ditt missfall, jag förstår att du är arg och ledsen. Massa olika känslor kan komma fram när man inte lyckas trots det stora kämpandet och längtan. Jag hoppas verkligen att nästa gång blir er tur.
Jag vill tacka för kommentaren som du lämnade hos mig om bruttolöneavdrag, nu förstår jag mycket bättre hur den går till.
Varma kramar!

http://vivillockshabarn.blogspot.com

 
fröken solstråle

fröken solstråle

30 april 2011 16:43

Är så ledsen för din skull!!! Tycker det är sunt av dig att ställa in så stora värdinnesaker, hjärtat måste få läka lite också...
Hoppas ni får en mysig kväll tillsammans ni tre!
Kramar

http://www.solensstralar.blogspot.com

 
Anna

Anna

30 april 2011 18:35

Tröstkramar!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards