minlangtan

Alla inlägg under april 2011

Av minlangtan - 20 april 2011 07:38

Nu - av mot lab för att lämna hcg.



Av minlangtan - 19 april 2011 22:41

Snälla, låt inte min dröm ta slut imorgon.

Låt mig få ett hcg som stiger bra.


Jag är så otroligt nervös.

Brösten ömmar, testen visar positivt, illamåendet finns där, det sticker och stramar i magen.

Hcg finns det helt klart, men låt det stiga och låt mig få en plan på hur vi går tillväga härnäst.

"Min" läkare är ju inte på mottagningen imorgon, så det blir ju också en upplevelse att få någon att ta tag i detta.

Ska Kvinnokliniken imponera på mig igen?

Snälla...

Av minlangtan - 18 april 2011 10:17

Jag grämer mig för att skriva ner hur jag mår. Rädd för att någon ska skriva mig på näsan för att jag inte är gravid.

Mäh, hörruduru inte ska du gå här och lista graviditetssymptom din patetiska jävel. Det är ju bara två cystor på vardera äggstock som gör att du har hcg. Och bara så du vet, kommer hcg inte att öka tills på onsdag heller.

Så skriv ingenting du är bara patetisk.


Så känns det.

Jag är SÅ trött. Igår började brösten att ömma rejält. Fick ta av mig BH:n på kvällen och i natt var det svårt att sova på mage.

Sambon tycker att de känns annorlunda, är hårdare och varmare.

Hela jag känns varmare och så är det nog.


Ingen smärta i magen som är något att anmärka på, vilket är ett gott tecken, både för att cystorna då inte blivit så stora samt att utomkvedshavandeskapsteorin inte förstärks.

Allt är ju avgörande på onsdag.


Om det är utomkveds, vad kommer hända här näst?

Visst måste väl hcg har ökat eftersom jag tycker att mina symtom ökat?

Cystorna kan väl inte vara farliga, om de uppkom med kort varsel. (tomt den 1:a april, 2 st den 13 april på vardera sida av äggstocken) De farliga cystorna som jag läst på om, syns som en snöstorm på VUL och är sällan mer än en. Här är det två fina exakt lika stora.

Nog borde jag kunna lita på hans ord om att de är ofarliga? Inte kan väl en överläkare säga att de är ofarliga och drabbar de flesta kvinnor, men få märker av dessa?

När vi hade telefonsamtal så fokuserade han inte på cystorna, utan bara på utomkveds.


Idag har sambon åkt iväg och kvar är jag med mitt... hm... illamående.

Jag mår illa.

Päckelfia.

Igår var vi på kalas, det serverades smörgåstårta. Något jag i vanliga fall älskar. När tårtorna kom fram fick lukten mig att kväljas.

Nu på kontoret är jag trött, tröttare än trött och mår illa.

Ikväll blir det bio med kusinvitamin, vi som känner varandra utan och innan. Funderar väldigt mycket på hur jag ska göra. Hon är som min lillasyster. Om detta är ett utomkveds, då vill jag att hon finns där...


Snälla du som onekligen finns/fanns därinne, stanna stanna stanna.

Jag har längtat så oerhört efter att få bli komplett...

Av minlangtan - 17 april 2011 10:15

Det är söndag morgon. Lilleman har haft en sova-över-kompis så det har varit mer än full fart i huset hela helgen lång.


Det känns så väldigt konstigt. Vill glädja mig men är jätterädd över hur framtiden blir den kommande veckan.

De bruna flytningarna still going strong, men hade jag inte varit så nojig så hade jag inte märkt det, för det kommer inte något på papperet när jag torkar mig, men där inne finns det helt klart gammalt blod.


Jag har läst på massor i helgen, om olika typer av cystor och hur prognoserna ser ut för dessa.

Ett väldigt gott tecken är de fortsatta positiva graviditetstesten och att jag har inte har någon smärta.

Brösten ömmar något och det är en helt annan ömhet än vid ägglossning.

Fredagseftermiddagen bestod av illamående, liksom gårdagskvällen.

Nog finns det hcg i min kropp nog.


Situationen känns helt obegriplig, jag vill bara veta vad onsdagens hcg-mätning visar...

Av minlangtan - 15 april 2011 11:49

Glash vilken jobbig gårdagseftermiddag det blev.

Strax efter sju grep sambon tag i mig, tittade djupt i mina ögon och sa åt mig att rycka upp mig, inte bara ligga där i sängen.

Så rätt han hade.

Slängde i mig lite av köttfärssåsen han gjort, efter att jag förklarat att jag banne mig inte orkar, kan eller vill laga mat i dag liksom årets alla andra 364 dagar.

Han blev helt ställd.

1 - 0 till mig!


Jag fick träna på att luta mig tillbaka och strunta i att allt inte blev perfekt till middagen. Det var en mycket bra träning för fröken kontroll.

Min samtalskontakt kommer bli stolt.

Det kröp i fingrarna på mig där jag låg medans han skramlade på i köket, jag ville tipsa om en buljongtärning, de där med örterna, att fräsa tomatpurén innan för lite extra fräs, ja alla de små tipsen.

Men han grejade det...

Bra för oss båda!


Vi åkte i väg och handlade fastän jag var helt söndergråten.

Försökte lokalisera känslan av varför jag är ledsen.

Naturligtvis över att se raderna i utredningen att kärringen ens kan tänka sig att föreslå att dom ska umgås den gamla goda familjen två gånger i veckan. Det är banne mig mer än jag träffar min sambo på ren kvalitetstid.

Det var många hårda ord.

Jag var den elaka, jag hade kommit in i bilden och ställt krav.

Visst, helt fel har dom inte. Jag tycker inte att det är fel att ställa krav och tycker heller inte att det är fel av myndigheter att gripa in när man som medmänniska känner oro.

Jag kom in och började bestämma enligt den stora sonen.

Givetvis, hos oss är det inte okej att strunta i överenskomna tider om man är 14 år, slå sönder saker i vansinnesutbrott, att slåss och att helt strunta i sin omgivning.

Det känns hårt att läsa att det var jag som började bestämma.

Allt detta är gjort med ett enda syfte - barnens välmående.


Naturligvis kom tårarna efter det att jag läst om cystorna som ger falskt hcg. Var jag inte gravid?

När jag läst på så fick jag infon att det handlar om hormonproducerande tumörer och s.k molor. Men det är ju också en form av graviditet.

Jag tror att min ledsenhet så stark bottnar sig i en rädsla att inte kunna bli gravid.

För mig är ett missfall lättare att ta än att aldrig få uppleva ett plus.

Mina ägg och hans spermier funkar, jag har inte stopp i äggledarna, mina ägg lossar.


Jag lugnade ner mig på kvällen och sov en god natts sömn.

Ingen som helst blödning/brun flytning på över 14 timmar.

Fortsätt så...


Tack alla ni för era fina kommentarer. Jag tänker glädjas åt att hcg faktiskt finns i min kropp.

Jag behöver ju inte välja barnvagn och lämna in ansökan om föräldraledighet redan nu, men jag tänker glädjas åt att det finns eller fanns någon som kunde tänka sig bli det barn jag längtar så fantastiskt mycket efter...

Av minlangtan - 14 april 2011 20:55

Under kvällen har jag fått lite klarhet i detta med cystor som ger falska positiva testsvar.

Så här är det tydligen; om det är en cancerogen cysta så KAN den lura kroppen att producera hcg.

Min cysta syntes inte den 1 april, och när läkaren såg den nu igår, så sa han att den var ofarlig och inte något att oroa sig över = inte cancerogen som jag tolkar det.

Vilket innebär att det inte är någon fara om jag tolkat det rätt...


Dessutom ska hcg vara skyhögt, alltså mycket högre än en graviditet vid dessa trofoblasttumörer. Jag börjar förstå varför han aldrig nämnde något om den misstanken för mig.


Fy bubblan vilken jobbig eftermiddag det varit idag. Ögonen är söndergråtna och livet känns lite mer grått än vanligt.

Av minlangtan - 14 april 2011 17:31

I några trådar, samt i graviditetstestens info så står det att cystor kan ge falskt positivt resultat.

Detta har absolut inte min läkare sagt någonting om.

Han sa att det finns risk för "ofullständig graviditet" men inte att cystor ger falska plus.


Jag tyckte väl att det var för bra för att vara sant, att jag kan ha hcg i kroppen bara 6 dagar efter sex.

Å andra sidan läser man om dom på FL som plussat på BIM - 6, så det är ju sak samma.

Ger alla cystor positivt resultat? Väskefyllda, blodfyllda?


Läser om en del som har kvar sina cystor under graviditeten och får en normal graviditet. Ååååh vad jag önskar att jag var en av dessa.


Ikväll känns allt pissjobbigt.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards