minlangtan

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av minlangtan - 4 maj 2011 12:30

Jag har nära till mina känslor, vilket har gjort att jag klarat mig från ångest många gånger.

Ifjol kom panikångestattackerna och gjorde mig rejält rädd. Innan jag visste var det var så blev det ilfart till akuten, båda här i stan och till Karolinska när vi var på semester i huvudstaden.


Nu, sedan någon dag är dessa panikångestattacker tillbaka. Jag vill verkligen inte ha dessa, då det är fruktansvärt obehagligt.

I förmiddags har jag suttit med anställningsintervjuer, och jag fick fokusera så fruktansvärt hårt på att lyssa på personen för att attacken inte skulle ta över.


Jag har inte behövt medicinera bort dom. Jag vet att det är ofarligt, men det är väldigt obehagligt och varje gång är jag helt övertygad om att jag ska dö.

Hjärtat rusar, benen blir spagetti, yrseln kommer och hyperventileringen är inte långt bort. En mycket olust känsla som kommer vid de mest otippade tillfällena.


Det är väl egentligen inte så konstigt att det pyser ut någonstans efter två missfall, en jobbig situation rent familjärt, en sambo som inte heller mått prima vilket gjort att jag legat på halvspänn vareviga natt, och allt annat som tynger mig.

Jag går i samtal av den anledningen, att förhindra så att ångesten inte ska få ta plats och jag har varit så förskonad.

Just nu känns inte tillvaron mer jobbig än tidigare, men det är just det som kännetecknar panikångesten - att den uppkommer vid de mest otänkbarbara tillfällen och inte alltid när man mår dåligt och känner sig deppig.

Igår var döden nära när jag äntligen kröp ner. Idag vid anställningsintervjuerna, för en stund sedan på lunchresturangen.


Jag är inte rädd för att vara ledsen, men jag tycker inte alls om dessa panikångestattacker, för det känns som att jag ska dö, så rädslan finns där.


Det är dagens tunga erkännande...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards