minlangtan

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av minlangtan - 20 maj 2011 15:43

Jag är för all form av privatisering. Jag är öppen med det. Jag stödjer gärna privata alternativ som utmanar det statliga och kommunala.

Jag tänker då på friskolor, apotek, vård och den typen av verksamhet.

Jag gillar det helt enkelt, att med samma resurser driva en verksamhet som skapar någon form av mervärde för kunden.


Jag har alltid inbillat mig att man får det där lilla extra från de privata, för att de måste anstränga sig lite mer.

Jag har en privat sjukvårdsförsäkring som räddat mitt liv i ordets direkta bemärkelse.

När vård behövs, ringer jag numret på kortet och får oftast träffa en läkare samma dag.

Nu är vi inte direkt bortskämda med privata alternativ här i norr.


Tant L fick jag komma till med kort varsel tack vare den privata kontakt som finns i släkten.

Jag har skrivit att jag inte alltid köper hennes sätt att se på saker, men hon finns kvar i mitt kontaktnät om jag någonsin skulle behöva vara "otrogen".


TF ringde jag i februari, fick en tid i mars. Ja, särskilt snabbt var det inte.

Mottagandet var kanon och jag kände mig trygg som patient när jag väl var där.

Telefonrådgivningen/kontakten tycker jag är under all kritik och idag, vid dagens planerade återbesök på landstingets KK fick det mig att bli riktigt arg. Jag gillar det INTE!!!


När man ringer TF så kommer man till sköterskorna som svarar om det finns tid.

Annars får man prata in ett meddelande och har man tur så återkommer de.

Det finns alltså ingen telefontid med läkaren, utan det är sköterskorna, som är undersköterskor.

Jag funderar om de verkligen får ge medicinska råd via telefon med den typen av utbildning?

Jag är inte så säker på det faktiskt...


När jag fick mina helt groteska flytningar så ringde jag TF och sköterskan skulle kolla med honom och återkomma, vilket hon gjorde.

Sånt tycker jag är okej, för då finns det ändå en check med någon som är medicinskt ansvarig.


I början av veckan ringde jag och fick tala med samma sköterska. Jag berättade om mina blödningar och hon var såååå säker såååå att det var mensen som kommer, för man brukar få tidigare mens när man gjort ett sådant ingrepp.

Jag berättade att jag var orolig för blödningen som skulle komma i samband med sårskorpan som lossnade och hon sa att när skorpan lossnar så är det en helt annan typ av blödning, detta var mens.


Idag var det som sagt återbesök på KK hos dr T.

Det primära syftet var att kolla så att cystorna var borta och det var dom.

Jag har även haft en knöl på venusberget och det var en svullen lymfkörtel.

Vi pratade och hcg och den graviditet som inte gick vägen.

Han kollade även varifrån blödningen kom, som alltså jag fattade direkt inte var någon mens.

Blodiga flytningar, here we come.

De kom inte från livmodern, utan från... *trumvirvel*... livmodertappen.

Strängt förbud för sex, bad och tamponger nu. Skorpan har lossnat och blöder.


Det här fick mig att fundera på varför jag känner, just i detta fall, en helt annan tilltro till KK när det gäller den gynekologiska vården i denna region?


Dagens besök gjorde mig trygg. Cystorna borta, hcg ska fortsätta mätas. Efter utvärderingen på måndag blir det Provera om värdet är under 10, för att framkalla den mens som aldrig kommer. Jag tycker inte att jag haft en riktig mens sedan slutet av mars och det vore skönt att få blöda ut allt.


In på apoteket och skulle hämta ut mer Metformin som TF skulle skrivit ut, men det fanns inte.

Irri... till max.


Idag gillar jag inte den privata gynekologiska sjukvården i vårt län. PUNKT.






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards