minlangtan

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Nu då...

Av minlangtan - 31 maj 2011 08:51

Nu testar vi att byta blad igen, ut med det gamla och in med det nya.

I förrgår var det första dagen jag gick utan binda/tampong/trosskydd på över sju veckor. Så underbart och vilken känsla det var...

Nu måtte det ju vara över med alla krämpor down there - eller hur?!


I fredags var det återigen dags för ett vårdbesök. Alltid på mina lediga fredagar blir det till att leta vård.

Denna gång hade jag grisigt ont i bröstet när jag andades, på höger sida.

Min läkarmottagning hade inga tillgängliga läkare med tyckte att jag skulle söka akut.

No way att jag sitter på akuten en hel ledig dag tänkte jag, men jag hade ju ändå så ont när jag andades och i natten var inte rolig.

Efter en check med sjukvårdsupplysningen så blev vårdcentralen nästa anhalt. Då jag fortfarande är listad på samma vårdcentral jag hade när jag bodde i stan, så var det bara till att åka in på akuttiden jag fick.

Cancerknöl eller propp i lungan var min egen ställda diagnos och läkaren blev INTE glad.

Men men... diagnos var en inflammation i 3 eller möjligen 4 revben som tryckte på när jag skulle andas.

Han passade även på att ta ett blodtryck som var alldeles normalt, 6 månader sedan jag slutade med mina blodtryckstabletter.

Det var nästan den största lyckan av de alla, att blodtrycket är stabilt bra - utan medicinering.


Igår var det terapi igen. 1½ månader sedan sist. O oj vad det ger mig mycket att få växa och utvecklas och få satsa en stund på mitt inre.

Sist jag var hos henne var det dagen efter jag fick reda på min graviditet.

Igår var det inte riktigt samma lyckorus.


Jag kom hem sent igår, snabb middag i form av rester och ett tyst tyst hus. Snabbt plock av bilar, gummibollar, kritor, spel, ännu fler bilar och ja, en hel massa prylar.

Jag gav mig ut på en cykeltur i finvädret.

Jag vet inte om jag skrivit om det i bloggen, men har jag börjat cykla/gå åt ett helt annat håll än vanligt. Man kan gå till höger eller man kan gå till vänster.

Till vänster är det kuperat som attan, tråkigt och jättelånga backar. Inte alls roligt.

Till höger är det mer flack väg, men... där bor Bonus med mamma, så jag väljer alltid vänster.

Nu utmanar jag mig själv, i ett försök att känna mig mer bekväm i mitt område, genom att gå till vänster, förbli Bonus hem.

Jag vet att det irriterar henne enormt att jag rör mig i hennes territorium, men det ger jag blanka fan i just nu.

Om vi ska kunna bo kvar så måste jag få känna att jag kan gå på vilken allmän väg som helst, höger eller vänster.

Och igår hände något som inte hänt på de veckor jag hållt på, Bonus vinkade.

Förr har mamma dragit in honom i huset när hon sett att jag kommer på vägen.

Igår var han ensam ute och lekte och vi vinkade till varandra.

Lille fine Bonus...


Efter cykelturen var vi ute i trädgården en sväng och till min stora lycka så börjar min mormorsträdgård ta form. Lavendeln ser ut att ha klarat en hård vinter. Pionen likaså och päronträdet som nu står i full blom.

Vackert vackert, vilket gjorde mig på gott humör.

Plask ner i badet för oss sedan, innan vi somnade gott - utan handduk under - vilken ljuvlig känsla...



 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

31 maj 2011 11:10

Vad härligt att ni äntligen kan gå vidare. Bra också att du går åt vänster. Duktigt!
Snart är den dags för bloggträff och då träffas vi IRL! Spännande va? :)
Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

minlangtan

31 maj 2011 11:35

Ja, det ska bli jättetrevligt!
Lycka till idag!

KRAM!

 
Ingen bild

Stina

31 maj 2011 20:24

Pssst, vill du adoptera 2-3 ljuvliga pioner...nu när vi tar bort lite rabatter framöver!? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards