minlangtan

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Jag gillar det inte... igen!

Av minlangtan - 31 maj 2011 13:45

Jag sände ett brev till tant L för att be om Progesteron som hon lovat att skriva ut till mig, men glömt bort. Det kan ju inte skada att ta vid direkt plus typ.


Idag ringde sköterskan och ville boka in cellprov eftersom jag inte varit där.

Bävade för det där, att behöva säga att jag ordnat det på annat håll.

Å huga vilket förhör det blev, när jag gjorde det och bakgrunden till att jag nu gjort konisationen. Hon sänder ju ändå remiss till KK för att göra det, då är jag ju fri att göra det var jag vill.

Inga muntra miner där inte...


Jag gillar det inte! Verkligen inte. Det finns ingen som tar ett helhetsansvar för den gynekologiska vården i vårt län.

På KK tycker dom att TF ska följa upp cellförändringarna, vilket jag förvisso känner mig trygg med. Men så fort man går privat, så är KK´s policy att allt det som inte rör det akuta besöket, inte deras problem.

TF vill inte gärna göra något åt de patienter som inte genomgår fertilitetsutredning. Jag upplever att det absolut inte finns några tider med kortare varsel om man inte tillhör den grupp som gör stimulerade försök. Då är man hänvisad till KK. Att dessutom få en tid där om något akut som blödning eller så uppstår är inte att räkna med. Då är man hänvisad till KK, och har man varit på KK blir tant L inte glad, fastän hon remiterar dit.

TF vill inte skriva ut progesteron eftersom tant L var den som förespråkade det och då är det till henne jag ska vända mig.

Virrvarr...


Jag har sagt det förrut och det tål att sägas igen, jag gillar det INTE!!!


 
 
Ingen bild

Stina

31 maj 2011 20:18

Jag förstår din känsla och säger bara... "Ju fler kockar...." osv)
Kramen

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

1 juni 2011 15:40

Oj vilket virrvarr. Hoppas det löste sig tillslut med progesteronet.
Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Fia

Fia

6 juni 2011 21:49

Man kan bli galen...

http://fiavillhaenunge.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards