minlangtan

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av minlangtan - 3 juni 2011 20:57

Långledigheten kom som en stor gåva, så välbehövd. Det gjorde ingenting att vi var barnfria just denna helg faktiskt.

Vi har sjösatt båten och ser fram emot många fina dagar på sjön i sommar. Nästa sommar vill jag sitta där med ett pyre eller en stor mage...


Idag är jag på cd 14 och det borde innebära att ägglossningen är förestående och också den ack så välkommen. Varje dag utan blod eller smärtor är en seger just nu.

Tyvärr måste det vara något stopp hos tant L, för inget progesteronrecept hade kommit med posten trots att jag pratade med sköterskan i tisdags som skulle lägga det på lådan.


Just nu sitter jag ute på vår inglasade altan, dricker ett glas amarone, lyssnar på Spotify, lyssnar på vattnet som rinner bara ett tiotal-meter från huset, ser kvällssolen och sitter mitt emot min allra största Kärlek.

Livet är inte så hemskt ändå...


Lata lediga dagar innebär också en hel del tankar hos mig, som är lagd åt det reflekterande hållet. Jag älskar min Kärlek, där finns inga tvivel men det är en förbannad stor sorg att det inte funkar bättre än så här vad gäller hans barn.

Jag hade en romantisk drömbild om en enda stor lycklig familj.

Tjena...


Närmast är det skolavslutningen som står på agendan. Jag ska inte gå, för Bonus skull. Han blir så orolig när vi är på samma arena.

Pappa ska gå och jag kan inte annat än hoppas att jag snart får uppleva förskoleavslutningar åt ett eget barn... snart...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards