minlangtan

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Låt mig bara vara tack...

Av minlangtan - 27 juni 2011 08:51

Idag är det en riktigt jävla pissdag kort och gott.

Jag är ju inte klok, jag har gjort av med över FEMTIO, ja 50 st graviditetstester och håller på att noja sönder mig själv och förpestar min tillvaro med att vara elak och grinig.


Anledningen; testen har igår blivit svagare, märkbart svagare tycker jag.

Gjorde det jag lovat mig att inte göra; ta ett test igår kväll och ja, det var bra mycket starkare än i lördags.

Nu när jag kom på jobbet tog jag ytterligare ett då det fattas hemma, och ja, testfan är svagare.

Jag tappar fattningen totalt.

Det är över en vecka sedan jag testade positivt, det ska ju vara enormt starka test nu.


Jag orkar fan inte det här.

Idag blir dörren stängt på kontoret och jag ska bara försöka jobba undan några timmar innan jag ger upp för idag.

Lika bra att sluta med Crinone så jag får blöda ur skiten och börja om från början.


När ska min lycka komma egentligen?


 
 
Hedda

Hedda

27 juni 2011 10:23

Ibland tror jag det är en förbannelse det här med att man vet för mycket. Att man kan kontrollera för mycket. Jag tror det skapar mer oro än säkerthet i många fall. Hoppas att du orkar sluta testa och att allting håller i sig och går bra! Gå hem och vila dig, tycker jag. Kram. Jag VET precis hur orolig man kan vara.

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

27 juni 2011 10:30

Håller med Hedda, gå hem och vila. Försök att inte ta ut någonting i förväg... men jag förstår ju att det är skitsvårt!
Kramar i massor!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
WildaMathilda

WildaMathilda

27 juni 2011 13:02

Jag röstar för att du ringer till gyn och ber om remiss på blodprov (hcg och progesteron). Två stycken med 2-3 dagars mellanrum. Då syns det tydligt om du är gravid. Mina teststickor var jättesvaga men det behöver inte betyda något sa gyn och hon hade rätt.
Jag vet att det är lätt att säga, men försök att inte tappa hoppet riktigt än.

Och vila är ju alltid bra!

Kram

http://ivfdagar.blogspot.com

 
Ingen bild

Stina

27 juni 2011 18:27

Tjejerna här ovanför har redan sagt det jag tänker... det är verkligen sant det Hedda skriver.. det ÄR på gott OCH ont detta med att man KAN testa o ha koll själv!!!
Skickar styrkekramar i massor...ge inte upp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards