minlangtan

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Stressigt, intetsägande och förvirrande besök på Kvinnokliniken

Av minlangtan - 27 juni 2011 17:01


Efter mycket om och men så ringde jag KK´s mottagning för att få råd, främst om jag ska sluta med Crinonen för att blöda ut eländet.

Hon tyckte att jag skulle komma in och fick en tid 25 minuter senare.


Där var det stressigt och för första gången kände jag att jag inte blev tagen på allvar faktiskt. Fick inga riktiga svar.

Att mina urintester visar svagare är "illavarslande men ska egentligen inte användas på det sättet"

På ultraljudet såg man ingenting och mest troligt är att jag ägglossat sent.

På frågan om det bara är en slemhinna där som jag ska blöda ut nu, var svaret: "det finns egentligen inte så mycket att blöda ut där"

Blodstrimmorna jag såg var ytliga och satt i mynningen pga för hårt torkande.

Ingenting jag blöder ut alls.


Om jag ägglossat som jag brukar så är jag bara i vecka 5 ( 4+x) och då brukar man inte kunna se något sa han.

En remiss för hcg-prov som lämnats i dag och på torsdag.

Äggstockarna hittades inte igen.


Jag är helt tom och slut.

Sambons ord i bilen på vägen hem "beklagar"

Jo, eller hur?!


Jag blev faktiskt inte klokare alls. Läkaren hann inte säga hejdå innan han försvann där jag låg med benen i vädret och fick en remiss.


Jag vågar inte tro någonting och fick inget svar på hur jag ska göra med Crinonen.


Hur reser man sig?

Det här var liksom det enda jag ville...


 
 
Hedda

Hedda

27 juni 2011 18:24

Å så jobbigt, alltihopa, vad trist att du inte fick de svar du behövde på sjukhuset. Jag har ju inte svaret, men tänker att än så länge verkar det ju inte vara missfall. Försök nu ta hand om dig, ställ inga krav på dig själv just nu... Kram.

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
minutredning

minutredning

27 juni 2011 18:32

usch va tråkigt:/
Styrkekramar i massor!

http://minutredning.bloggplatsen.se

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

27 juni 2011 18:54

Blir så ledsen. Och att du ska behöva behandlas så på KK, så otroligt dåligt när man kommer dit och är orolig.
Hoppas att blodproven visar på ett högt HCG vännen! Du är så himla värd att få bli mamma nu.

Kramar i massor! Tänker på dig med.

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
amanda

amanda

27 juni 2011 22:03

Uscha vad jobbigt för er. Och att inte få några direkta svar.. Nej fy vad oroväckande. Hoppas och håller tummarna för att hcg-proverna visar höga värden.

Kramar!

http://amandabergklint.bloggplatsen.se

 
WildaMathilda

WildaMathilda

27 juni 2011 22:39

Fortsätt med Crinonen! Släng in en extra t.o.m. För det som inte behövs tar inte kroppen upp och behövs det, ja, då är det ju bara bra. ;-)
Vad tråkigt att du blev behandlad så nonchalant hos KK. Riktigt tist! Men nu gör du i alla fall blodproven och får ett svar.om man nu ska försöka se det positiva i det jobbiga.
Som jag hoppas för din skull!

Kram

http://ivfdagar.blogspot.com

 
WildaMathilda

WildaMathilda

27 juni 2011 22:44

Måste få tillägga att när jag testade var jag i vecka 5 och fick så där otroligt svaga plus. Jag vill inte invagga dig i någon falsk förhoppning, snarare säga att det finns en liten chans att allt är som det ska. Som läkaren sa, det är tidigt. :-)

Kraaam

http://ivfdagar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards