minlangtan

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

När hatet kommer emellan en ljuvlig sommarkväll...

Av minlangtan - 28 juni 2011 21:57

Ikväll åkte jag och sambon iväg på ett arrangemang här i byn. Det var en ljuvlig varm och solig sommarkväll som gav mig ett lugn och fick mig att tänka på annat för en stund.

På vägen hem möter vi sambons store son och vips så förvandlas den känslan jag byggt upp mot hat. Hat är en känsla som jag skäms över att ha. Hat är heller ingen konstruktiv känsla att bära. Ilska har jag redan haft, men detta är hat, ren och skär hatkänsla.


Sambon märkte direkt att det hände något med mig och frågade, och jag sa rätt ut att jag kände hat när jag såg hans son.

Det är en öm tå. Hur lite kontakt dom än har, och hur illa sonen gjort sin pappa så är det ändå hans son, den villkorslösa kärleken och känslan av blodsband.

Inom mig bär jag också orden som är knappa 13 timmar gamla, som terapeuten återigen ställde:

Har ni kommit längre i funderat kring boendefrågan?

 

Svar nej, jag är inte mogen att ge upp det jag hoppas, att allt detta tar sitt slut och att det inte blir jag som ger upp.

Att vuxna människor ska kunna resonera tillsammans, sitta vid samma bord, tala om en lösning utifrån barnens perspektiv.


Jag fick frågan om jag är arg och besviken på min sambo.

Svaret är Ja även där. Så in i bängen besviken på strutsbeteendet.


Jag hade tänkt att skriva ett långt blogginlägg om hat, men när jag sitter här en sen tisdagskväll och författar raderna så går det inte. Tårarna gör skärmen oläsbar och känslorna blir svåra att dölja för sambon.

Dags att ta med sig Spotify till badrummet och krama badrumsmattan, så matchande och vacker i ett rum med pool, relaxmöbel, italiensk blandare och infällda rör i duschen.

Vad f*n gör det när du ändå känner det hemska hatet?


Tyvärr är det något jag får lära mig att hantera, blod är blod och jag är vuxen, jag måste vara den starke, hur rädd jag än är och hur fel jag än tycker att situationen är.


Som sagt, till en stunds ensamhet i badrummet...

FAN vad det gör ont just nu...

 
 
Ingen bild

Stina

1 juli 2011 22:56

Mmm, du är klok som inser vad som är vad, men att du också tillåter dig själv att känna det du känner...ut med skiten, annars förgör hatet dig inifrån. Styrkekram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards