minlangtan

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av minlangtan - 26 juli 2011 11:07

Jag är så otroligt kluven kring detta med hur jag ska göra med Pergon denna cykel.

Jag har helt fastnat in på att jag skulle bli gravid i sommar, och när jag försöker vara rationell så har jag egentligen ingen brådska, mer än att en graviditet skulle sitta gott just nu.

Att möta hösten gravid skulle ge mig så mycket styrka inför det som komma skall i höst...


Hur som...

Jag har lyckats bli gravid tre gånger inom loppet av 6 menscykler, på naturlig väg. Utan pergo. Det är rätt bra odds om jag får säga det själv, men vad hjälper det om det inte blir en fullgod graviditet.

Min första pergokur slutade med ett minus.

Visst, det kanske är mer slump och tärning än någonting annat.


Jag mådde skit under min Pergokur, innan ägglossning. Konstig orokänsla i kroppen. Den där ytliga proppen på foten gjorde mig också rädd vid ägglossning.


Pergon är utskriven av tant L som hävdar att det kan vara bra även om man har naturlig ägglossning att boosta äggen något.


Efter nyår ska vi genomgå utredning och troligen som TF nämnde så blir det låghormon istället för Pergon, då det är färre biverkningar.

Biverkningar ja.

Jag misstänker att min slemhinna blev för tunn, som är en vanlig biverkning på pergon.

Jag blöder mycket mer sparsamt nu efter Pergon.

En tjock och fin slemhinna är liksom en förutsättning för ägget ska fästa.


Jag är så kluven.

Om jag inte haft ägglossning så är Pergon en förutsättning.

Men jag har ju ägglossning - förstör Pergon min slemhinna som är en förutsättning?


Jag vet inte alls hur jag ska göra.

Igår försökte jag göra mig på att diskutera saken med Sambon, i tron om att han skulle få lite mer inblick, kanske lära sig ett och annat.

Han tyckte att mina teorier om att slemhinnan var tunn bara var något jag läst själv, och självklart ska jag ta tabletterna.

Men tänk om Pergon gör slemhinnan tunn... då försvinner ju alla chanser? Då är det meningslöst, för då har jag ju bättre chans utan?


Ni kunniga, ge mig gärna lite input här...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards