minlangtan

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Iiiiiiiiih

Av minlangtan - 27 juli 2011 13:46

Jag har ringt KK och rådgjort. Dom tycker ändå att jag ska äta Pergo denna månad, för att äggen blir av bättre kvalitet och att gulkroppen blir starkare (?)

Jag berättade hur jag mådde på Pergon och då tyckte dom att jag absolut ska övervakas med tanke på överstimulering.

So far so good...


Dvs jag börjar knapra Pergo på fredag. Nästa vecka borde jag alltså göra VUL och mäta ägg och slemhinna.

Kruxet är att vi åker utomlands nästa vecka och kommer tillbaka lagom till det att jag ska ägglossa.

Vi åker till min mammas hemland.


Och vet ni vad som är anledningen till mitt "Iiiiiiih", jo - att där finns ett av Europas bästa läkarcenter för infertilitet, dit många svenska kvinnor vallfärdar för att kunna göra sånt som inte kan göras här, bland annat äggdonation och embryodonation.

Den klinken ligger nästgårds med där vi ska bo.


En av mammas vänner har nyligen ett åttaveckors knytte i sin mage som ett resultat av klinkens arbete.

Hemsidan visar verkligen en proffesionell sida av klinken.


Ikväll ska vi ringa och försöka boka tid där till cd 10.

Onekligen känns det lite spännande faktiskt, om något i denna kråksång kan vara spännande...


Update: På cd 10 fick jag en tid för VUL. Nu känns det som att jag kan andas ut i detta. Då får vi se hur slemhinnan ser ut och hur äggen reagerar på Pergotime, bara det kan ju vara en erfarenhet.

 
 
Ingen bild

Stina

27 juli 2011 17:14

Låter som ett gott råd och en klok plan gumman!:) Tycker att de verkar ta saker o ting på allvar uppe på KK trots allt, känns tryggt!
Håller nu alla tummar för att det löser sig med en tid på kliniken utomlands, där de säkerligen förstår vikten av att bli vänligt och respektfullt bemött. Man är så skör i denna sits, själen och hjärtat är liksom vidöppna...antagligen är vi skapta så för att mentalt kunna ta emot ett nytt litet liv som är så fullkomligt beroende av oss.
Varm kram, Stina

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

28 juli 2011 00:13

Oj vilken tur att kliniken ligger så nära! Passa på att ställa alla möjliga och omöjliga frågor när ni är där!

Hoppas ni får en härlig semster vännen.
Kramar!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards