minlangtan

Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av minlangtan - 31 augusti 2011 19:04

Jag är fysiskt helt otroligt trött idag, men kan inte riktigt komma till ro här hemma.

Natten till tisdag blev det knappa 4 timmars sömn efter att Kärleken och jag legat vakna och diskutera hela natten. Inget bråk, ren och skär diskussion som avslutades som bäst, med att älska till dess att klockan närmade sig tre på natten.

Bonus sov i rummet bredvid och jag njöt av att föra ett vuxet resonemang med min sambo utan att en 7 åring frågar vad vi pratar om.


Gårdagen kan vi enkelt sammanfatta med ett totalt fiasko på hemmaplan.

Vi har skämtat om det, att nu kommer VAB-dagarna öka och magsjukan kommer inte att skona oss. Det ska bo ett litet skolbarn här veckovis.

Mycket riktigt, andra dagen kommer Bonus hem och är helt slut. Hostig och kinkig. Vill ha en huvudvärkstablett men får inte eftersom han säger helt plötsligt att han börjar må illa.

5 minuter senare står han och kräks på toaletten och paniken griper tag i mig.

HELVETE.

Jag är nåt så enormt rädd för att kräkas.

Jag blir förbannad först, inte vuxet eller moget, men galet förbannad är vad jag är just du. Anledningen är att jag berättat för Bonus på måndagen när han stoppade sina händer i munnen och bet på naglarna att det definitivt inte var lämpligt att göra det. Jag påminde om samma sak i julas när han var på T-banan. Inga fingrar i munnen. Magsjukan kom då också.

Det var bara till att inse att han är sjuk.


Efter kräkningen kommer det inget mer, möjligen hostig och kinkig. Ingen feber. Han fick en egen toalett och stränga order om att hålla sig på sitt rum och bara använda den egna toaletten.

Klockan 03:18 i natt hade han sovit av sig sin lindriga sjuka och tyckte att det var morgon. Upp och hoppa, noll respekt.

Jag förblev vaken till klockan 06:05 och var måttligt trött när klockan ringde 06:45.

Jobbet idag ska vi inte prata om.


På lunchen kom ett fint meddelande från en fin vän som jag besökte i somras med hennes då nyfödda prinsessa. Hennes ord fick det att brista för mig på jobbet, så full av känslor och en trötthet som inte är av denna värld.

Vi bestämde lunch hemma hos mig i nästa vecka och jag ser fram emot det med en varm värme i hjärtat.


Bonus är alltså fit for fight och är så uttråkad.

Sambon har vabbat och kryper även han på väggarna.


Tack för era fina kommentarer.

Johanna - välkommen hit. Roligt att se en kommentar från någon som är med om samma Bonusföräldraskap.

Det är en helt underbart bedårande 7-åring som förgyller livet varannan vecka, men som alltid har en plats i vår familj.

Tyvärr har denna resa gjort mig till en person jag inte riktigt gillar och kan förlika mig med...


Imorgon är det två år sedan min sambo sa orden "lita på mig, jag ska ordna det här" då vi tagit första kontakten med familjerätten.

Tyvärr kan jag inte luta mig tillbaka och lita på honom, för det finns en kvinna på andra sidan ån som styr även vår familj med järnhand...



Av minlangtan - 31 augusti 2011 10:47

Jag har sedan en tid börjat blöda då vi har sex.

Samlagsblödning skall alltid kollas upp.

Fick ingen tid hos TF och ville heller inte vänta de dryga två veckorna innan jag har ett planerat besök där.

Så det fick bli KK där jag fick en tidig morgontid.


Mycket riktigt tappen är irriterad och det är därifrån jag blöder.

Läkaren var en helt ny ST-läkare så det tog evigheter för henne att komma åt min livmodertapp. Alla gynekologer säger att den är sååå djup.

Kan bli en fin fin förlossning det där!  

Idag fick assistans komma för att hjälpa henne komma åt livmodertappen.


Hur som, nytt cellprov togs. Sedan fick jag vänta för att hon skulle konsultera överläkare. Man ville göra nytt kolposkop idag, men det var helt omöjligt då de var underbemannade.

Hon sa att det vore bra om jag hittar en tid hos någon annan för att göra kolposkopin för på KK skulle jag få vänta.

Tårarna brände bakom mina ögonlock där i gynstolen.

Inte tillbaka med det där jävla helvetet igen och utan plan dessutom.


När jag kom tillbaka på kontoret så ringde jag min privatvårdsförsäkring.

Fick en tid till en gyn i Stockholm som kan göra det på tisdag.

Väntar för besked hos TF och höra om det kan göras i samband med vår utredning.

FAN va irriterad jag blir...


Tillråga på allt är helvetet ett faktum hemma, vi inledde umgänget med lite spyor och sjukdom som ledde till sömnlösa nätter.

Två nätter med 3 timmars sömn tar på.

Och jag som ingenting annat gör än att längtar till att få ligga sömnlös med en person som är en del av oss... vårt barn.


________________________________
Uppdatering: TF kommer göra kolposkopin på mitt besök i samband med utredning. Bra, en resa mindre - men längre att vänta.

Blir till att ta det lugnt i sänghalmen nu - lagom till ÄL!

FAN!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards