minlangtan

Alla inlägg den 15 september 2011

Av minlangtan - 15 september 2011 16:34

Blått svagt men brett på Clearblue.Rött svagt på RFSUDagens antal förbrukade test: 5Inte grått eller genomskinligt någonstans. Jag behöver träna på att släppa kontrollen helt klart...

Av minlangtan - 15 september 2011 10:13


Så nu är jag tillbaka från TF. Mäkta irriterad över att jag inte hittar kamerasladden så att ni kan få se mina plus på ett bättre sätt än denna suddiga och otydliga mobilbild.

En bild är en bild och hur dum är man inte som fotar?

Och hur knäpp är man inte när man känner att man behöver bevisa för någon annan, typ TF att det finns hcg i min kropp.

Men det finns det...


Besöket gick bra. Kärleken var med. Vi pratade missfallsutredning och konstaterade att inga hormonprover är tagna på mig vilket var lite märkligt tyckte han. Nu var det ingen idé att ta några ändå tyckte han, eftersom de inte är korrekta vid en graviditet.

Nytt cellprov togs och det gjorde jätteont något han tyckte var ett mycket bra tecken på en graviditet.

Tappen var blek och fin, så det behövs inte göras något nu.


Om detta inte går vägen, går vi vidare med att börja att ta alla hormonprover och sedan tar vi det från ruta 1. Blodkoagulationsrubbningar är något som kan behandlas, men han tyckte inte att vi skall göra något åt det nu eftersom man inte tagit prover på mig.

Fragmin och Trombyl kan bli tänkt behandling vid en missfallsutredning.


Vi fick svar på våra frågor, även Kärleken vågade fråga vilket jag tyckte var jättebra.

Sköterska T tog prov men jag var så rädd att det inte kom en droppe blod från kärlet. Då fick jag vila och lägga mig, så gick det bättre.

Provsvar på sköldkörtelprovet kommer i nästa vecka, och då sätts Levaxin in vid behov, något som är viktigt vid fertilitetsproblem förklarade han.


Crinone är ordinationen just nu. Sluta med Metforminet och tro på detta.

Ett tidigt ultraljud vill han göra i vecka 8, så det var vi hjärtligt välkomna att boka när vi närmar oss.

Oj herregud vad det kändes overkligt.


Jag vill även passa på att tacka för era kommentarer.

Jo, Kix - nog hände det...

Efter min sammandrabbning i fredags så satsade vi på fredag och lördag.

Kanske låg det någon simmare kvar från veckan också?


Nu behöver jag alla tummar som går att uppbringa för att ta mig fram till vecka 8 där vi förhoppningsvis ska få se ett hjärta picka.

Men om jag ska vara ärlig, så är det väldigt svårt att känna lycka och glädje nu - det känns som att man väntar missfall...


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards