minlangtan

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av minlangtan - 2 oktober 2011 19:21

Hittade en intorkad bajskorv, ja, bajskorv i tvättkorgen.

Allt luktar numera satan i tvättstugan.


Ny månad betyder genomgång av räkningar.

Räkningar innebär numera också barnomsorgsavgift, baserad på min inkomst.

Jippie yey!

Barnomsorgsavgiften skall delas från den 22 augusti, den dagen då Bonus började på 50/50 hos oss.

So good so fair...


Men, underhållet som betalades togs bort först från 29 augusti.

Anledningen.

Jo, när avtalet började - den 22 augusti, så var det en jämn vecka vilket innebar att Bonus började med att bo hos mamma, så då tycker hon att det är först de 29 augusti hon borde få avstå underhåll.

Japp, jag ska köra det med Friskis jag också:

Hörrni, jag köpte ett gymkort från 1 september, men jag gick första gången den 9 september, please, debitera inte.


Visst, det är bagateller, men det är hundralappar.

Min Kärlek avskyr konflikter, och tycker att strutsen har ett rätt bra filosofi, stoppa huvudet i sanden.

Mig driver det till vansinne.

Barnomsorgsavgiften skall delas redan den 22:a, men det är först 29:e underhållet skall tas bort.

Snacka om att göra si och göra så, när det passar en själv.


För min egen del tittar jag i agendan och konstaterar att det är oktober, vår utredningsmånad. Remisserna ligger framme och provburken likaså.

Kärleken min har fullt upp med sin gamla familj, själv kan jag knappt bärja mig till dess att vår familj, en del av oss börjar ta form... för det här livet är jag inte gjord för, på riktigt...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards