minlangtan

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

"Varför får du alltid mat sist?"

Av minlangtan - 31 oktober 2011 09:31

Jadu, älskade Bonus. Så är det. Jag tänker alltid på Dig och Pappa först. Jag kommer alltid sist.

Igår vid middagsbordet då det blev uppvärmda rester från lördagens middag.


Bonus: "Varför får du alltid mat sist?"

Jag: "För att jag tänker på Dig och Pappa först. Att ni alltid ska få maten före mig. Ni får alltid den mat ni gillar dessutom."

Bonus: "Pappa, nu måste vi börja tänka på xx (mig) först, och göra så att hon får nåt annat att äta än korv också"

 

Barnveckan är officiellt över. Nu är det bara operation sanering ikväll. Imorgon kommer hushållsnära tjänster och gör det sista. Jag unnar mig det och tänker inte försvara mig som man borde här i Jante-land.


Imorse hände det som aldrig hänt de senaste två åren på en vardag, och nog aldrig hänt på en morgon med Bonus lekandes i rummet bredvid.

En helt ljuvlig morgonstund mellan en man och en kvinna, inte bara en som vill bli mamma.

Massageoljan har åter gjort entre i vårt sovrum efter att ha varit totalt förbjuden under verkstadstiden eftersom det är rena döden för simmare.

Tänk, om det finns något positiva i detta jävla helvete så är det att vårt sexliv blivit så mycket bättre de sista veckorna.

Nu hade jag ju hellre tagit ett sämre sexliv och fortsättning i verkstaden, men det som kallas livet ville annorlunda.

I fredags brast det igen då ägglossningsflytningarna var ett faktum. Att avstå istället för att försöka pricka in gjorde så ont så ont.


Helgen har varit i familjelivets tecken. Jag tänker, kanske är jag lyckligt lottad ändå? Jag får leva som en familj varannan vecka, mitt i familjelivet. Kanske gör det längtan lättare?

I kön på Ikea kändes det inte så. Mammor och barn. Tankarna gick. Hur gammal är den mamman? Visst ser hon ut att ha passerat 35? Om vi sätter igång om ett år, då kommer jag hinna bli 30, då kanske jag är gravid innan jag är 32 om man räknar med att vi behöver IVF, för då kan vi gå raka vägen dit. Hinner mina ägg ruttna då? Hur ställer jag mig för äggdonation? Då kanske jag är 35, då är nog två barn att glömma.

 

Åldersnoja kan det sammanfattas som...

I övrigt pågår livet, och vi försöker verkligen att leva det liv som lever bland oss. Ett steg i taget, ibland bara ett halvt. Det är okej.

På jobbet kommer det att lätta rejält imorgon då den person som nästintill utsätter mig för mobbing försvinner.

Tänk er själva, jag är chef. Jag sitter just nu på mitt rum, när de andra fikar tillsammans.

Varför? Jo, jag är rädd och känner starkt obehag.

Imorgon bjuder jag mina kollegor på frukost...och då vågar jag mig ut bland de andra igen.

Hemskt, hemskt hemskt men tyvärr sant.


Sist men inte minst så glädjer jag mig åt att Falun verkar göra fina små embryon just nu.

Två plus från länet och ett tredje ska det bli innan denna vecka är slut, eller hur EVL?

Det ger hopp för oss andra...





 

 

 



 
 
Anna

Anna

31 oktober 2011 10:57

Oj vad jag känner igen det där att man går och ikatar gravida och mammor och funderar över hur gamla de är. Oftast tycker jag de ser ut som de är typ sjutton år :(

Härligt att ni iaf hittat tillbaka till varandra mitt i det här. Det är ni värda!

Kram!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
Ingen bild

Johanna

1 november 2011 13:37

Som vanligt känner jag igen mig i allt du skriver!!
Varför tänker vi kvinnor på oss skälva sist? Visst är det en positiv egenskap att ha men inte när vi alltid sätter oss själva sist.
Jag är nu äntligen gravid, påbörjat 11:e veckan, men fortfarande får jag panik och min hjärna börjar spela spratt och tankarna vandrar när jag ser gravida kvinnor och/eller barnvagnar.
Det är underbart att läsa att ni hittat tillbaka till varandra!!
Keep chasing your dream, you deserve it!!
Massor med kramar!!

 
Ingen bild

Monica

1 november 2011 17:59

m

 
Ingen bild

mnja

1 november 2011 18:00

Jag var 36 år när jag fick mitt första barn. 43 när jag fick det andra. Du har tid på dig.

/M

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

1 november 2011 18:32

Vad härligt att ni hittat tillbaka till varandra. Jag och E upplevde också en nytändning när det där hemska kravet försvann.

Du behöver absolut inte vara orolig över dina ägg eller din ålder. För det första är du inte gammal. För det andra har du PCOs, alltså många fina ägg. Blir det IVF kommer du att vara lysande. Jag kommer att vara med på vägen och hejja hela vägen in på förlossningen.

Tack fina du för den hälsningen <3
Kramar!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards