minlangtan

Alla inlägg den 9 november 2011

Av minlangtan - 9 november 2011 10:43

Hört hos oss vid en vanlig tisdag där det serverades stuvade makaroner & korv, något mina grabbar skulle kunna äta på längden och tvären om och om igen...


Jag: Imorgon kanske vi ska åka i väg till xx (min mamma) när pappa är på föräldramöte. Vi kanske ska passa på att äta kinamat nu när pappa är borta så kan han äta sin korv...

Bonus: Jaaaaaa!

Bonus igen: Nästa vecka när pappa ska på föräldramöte( utvecklingssamtal) med mig, varför är inte du med?

Jag: Du har en mamma och du har en pappa. På sådana möten så ska bara mammor och pappor vara med.

(svarar kort och försöker styra vidare samtalet)

Bonus: Men du är ju min extramamma, vi kan ju gå hela familjen.


Älskade Bonus, hos honom är allt så enkelt. Tänk om allt vore så enkelt?


Ikväll är vi ensamma, vi ska köpa lite thaimat och åka till min mamma och läsa läxan där. Fadern ska till skolan långt ut i skogen och gå på föräldramöte.


Varje andetag saknar jag en del av oss... den biten som gör oss till en familj, min familj - där jag får vara mamma...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards