minlangtan

Alla inlägg den 14 december 2011

Av minlangtan - 14 december 2011 16:59

... så står det på vår dörrkrans som hänger på den vackra dörren, som blev exakt en sådan jag vill ha.

Vi närmar oss jul.

I år för första gången har jag drabbats av julstress som liknar ingenting annat jag skådat.

Julkort, julklappar, julhandling, jullunch, julmiddagar, julgåvor, julaktiviteter, julgran...

... och mitt allt detta ska det ges tid för avkoppling.


Den hektiska hösten har varit bra, jag har fokuserat på att lösa uppgiften och nu när vi är i mål med rekryteringar som jag ansvarat över, ger det mig möjlighet till vila.

Jag är rädd att med vilan som kommer i jul, kommer också saknaden.

För sakna gör jag, så att det gör ont.

Det går inte en kväll utan att jag stryker Kärleken på skäggstubben, tittar in i hans blåa ögon och säger orden: "Jag vill verkligen ha ett barn"

Då kommer tårarna, så även nu när jag skriver det.

Jag tycker att livet är så in i helvete (förlåt) orättvist som gör att vi måste vänta. Än vet vi inte hur länge.


I dagarna är det ett år sedan vi beslutade oss för att aktivt bilda en gemensam familj.

Ett år sedan vi låg där på sängen och beslutade oss för att låta det ske, vi ska bli en familj.

En familj är vi, Bonus är här, men jag vill ha något som är mitt.


Klockan tickar, det stressar mig. Ord som äggreserver och spermiers fruktsamhet triggar igång.

Tankar på att så fort vi får klartecken starta med IVF, skippa hormonbehandling.

Ni ser, jag är så redo så redo...


Jag bävar för den fröjdefulla julen. En tid för familj och släkt att umgås. Saker ställs på sin spets. Familjeband prövas och prioriteringar tänjer banden.

Dagar ska delas, presenter ska värderas och jämföras.

Nä, fy fan säger jag rakt ut...




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards