minlangtan

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Julen ÄR tung...

Av minlangtan - 26 december 2011 21:55

... så är det bara.

I år var det en märklig jul.

Både min sambo och jag är familjära, men i år har tillfällena tillsammans med våra släkter varit klart begränsade, ofrivilligt må jag tillägga.


Jag kan med handen på hjärtat säga att jag gjort allt för att Bonus ska få en fin jul. Massor av klappar, allas fokus, lycka och skratt.

Tyvärr har det kostat av min egna energi.

Många stunder har det varit tårar över att jag erkänner för mig själv att det är så mycket svårare än jag någonsin trodde att hantera sina egna känslor kring att ha barn i huset där man inte är mamma.

Frågar mig själv om jag någonsin kommer att acceptera det faktum att det får vara svårt och jobbigt, och att det är okej.


På julafton var det rena maraton. Jag bjöd Bonus farmor och farfar på en riktig jullunch med allt som sig bör. Paketutdelning och glada miner från Bonus. Därefter var det dags för honom att gå till mamma och vi firade en lugn och stillsam jul utan småbarn hos min släkt. En stund i kyrkan på midnattsmässan gjorde gott...

Igår på juldagen så blev det tyvärr så att vi blev ensamma. En mångårig tradition bröts från min sambos sida och vi bestämde oss för att ta vara på oss själva.

VI bäddade ner oss i sängen och körde serie-maraton på tv´n. Njutning för kropp & själ och sedan gjorde vi något jag aldrig gjort i jultider, åkte in till stan och åt - och avslutade med att roa oss lite.

Det gjorde gott att få vara vuxen.


I natt slog stormen till och jag vaknar klockan tre av att strömmen slås av och jag känner mig löjligt liten och rädd. Och så fick det bli - 13 timmar utan ström.

Vi skulle ha julmiddag får våra familjer idag då Bonus kommit till oss.

Tyvärr gick det inte att genomföra då det var lite problem med att få igång vattnet efter strömavbrottet.

Efter timmar av tårar - som handlar om så mycket mer än en inställd middag, så sitter Bonus hos sin pappa i knäet och skrattar för fullt till underhållningen på tv.

Själv gör det ont i hjärtat över barnskratt...


Imorgon är det dags att uppdatera Bonus garderob på PoP under mellandagsrean. Det lär kännas...

Till mig själv ska jag investera i tid att komma i kapp, det kan behövas...


 
 
FRUGAN

FRUGAN

26 december 2011 22:18

Hej!
Jag kom in på din blogg av en slump och känner igen mig i det du skriver!
Jag är gift sen oktober och vi har försökt bli gravida sen april men det händer ingenting, kroppen lurar mig varje månad med att mensen blir försenad men besvikelsen är lika stor varje gång... Min make har en son sen innan och det är så svårt att hantera sina känslor ibland, hur mycket ska man lägga sig i? m.m iof är han rätt stor men det är inte ätt alla gånger. Blod är tjockare än vatten så är det ju... och att jag också väljer att vara anonym av olika skäl är ett till gemensamt band vi har. Ville bara skriva av mig det...
Hoppas att julen känts någerlunda okej?
Här har vi det väldigt lugnt och tyst utan min Bonus som är hos sin mamma till nyår... känns konstigt!
Hoppas att du får en bra dag imorrn
MvH

http://www.frugan.nu

 
Ingen bild

Johanna

26 december 2011 23:59

Hej fina du!!
Dina kä slor är helt "normala" och jag tycker att du är en fantastisk bonusmamma!!
Jag hoppas att din längtan snart är nära sitt mål!! Som bonusmamma kan jag säga att jag aldrig känt mig så harmonisk och lycklig som nu när jag äntligen blev gravid!! Jag håller tummarna för att det är din tur väldigt snart!! Du är en underbar person, jag håller tummarna för dig!!
Kram Johanna

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

27 december 2011 10:57

Vad stark du är vännen! Jag förstår att det är tungt såhär kring Jul men herregud vilken fantastisk människa du är. Bonus måste vara så lycklig som har dig. Du kommer att bli en lika underbar mamma som du är bonusmamma.

Hoppas du finner lugnet och orken igen.
Kramar!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards