minlangtan

Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Här ska du få ett svar på din vidriga kommentar...

Av minlangtan - 15 januari 2012 20:52

Innan jag säger tack och hej så förtjänar du att få en kommentar till din så vidriga kommentar. Jag hoppas du mår gott när du skrev den och mår ännu bättre nu.


"Var glad att du får vara bonusmamma!"

Vet du, det är ingenting man "får" vara. Det är ingenting du kan välja att vara, det är något du per automatik blir när du träffar den finaste kärleken som haft en familj sedan innan.

Jag är barnlös och fick en barnfamilj på köpet - jippie!

Nä, vet du det är faktiskt inte så det ser ut.

Att jag längtar efter en familj har ingenting med att vara bonusmamma att göra.


"Det spelar väl ingen roll om det finns biologiska band eller inte?"

Vet du, för mig gör det faktiskt det.

Kanske är det inte de biologiska banden som styr, det är handlar mer om att få vara mamma, att få vara en mamma och en pappa, ett vi. Något vi skapat, som är vårt, där ingen har någonting att säga till om än vi.


"Är trött på att du inte uppskattar nått i livet o bara berättar hur synd det är om dig" 

Sluta och läs då. Detta är inte en blogg där jag njuter av livet, detta är en blogg som handlar om min längtan och den är svart och mörk. Vill du läsa om livets vackra får du söka dig en annan blogg.


"Uppför dig som en vuxen människa och visa bonus hur man är en förebild istället"

Vet du, din onda människa, att det gör jag varje minut Bonus är hos oss.

Jag håller tillbaka mina tårar och försöker visa honom en annan sida än vad han får serverat hos sin mamma.

Jag försöker visa på att det inte spelar någon roll vilka kläder han har på sig, vi älskar honom ändå!

Jag försöker visa att man ska heja på varandra - även om hon säger att han aldrig får heja på oss.

Jag försöker berätta för honom att man får tänka på varandra ändå, även om hon säger att han aldrig får tänka på oss.

Jag försöker visa att mamma har det bra, fastän hon berättat för honom att det enda hon gör när han är hos oss är att gråta och längta efter honom. Eftersom jag inte anser att ett litet barn ska ha det på sitt samvete så försöker jag få honom att försöka se att hon faktiskt har det bra.

Jag skulle kunna bemöta hans frågor på kvällskvisten när han ropar in mig till rummet och undrar om mamma gråter, genom att bara skratta honom i ansiktet och säga att jag struntar fullständigt i vad den bittra människan gör. Men jag gör inte det, jag gör det som är bäst för honom, försöker ge honom lugn och ro.

Jag visar honom en värld där ute som är god, som är full  av godhet och kärlek.

Att du säger att åt mig att jag ska bete mig som en vuxen människa, det gör ont...


Det känns obehagligt att få en sådan kommentar. En blogg handlar inte om att stryka någon medhårds hela tiden, men denna kommentar vad det mest oförskämda jag varit med om.

Du lyckades - få mig ledsen...


 
 
Lady

Lady

15 januari 2012 21:53

Usch vilken vidrig människa!!!
Strunta i denna otroligt osympatiska person och fokusera på ditt eget välbefinnande.

Styrkekram

http://www.livingwithpof.blogspot.com

 
M

M

15 januari 2012 23:44

Ville bara ge dig en stärkande kram!! Lyssna inte till såna människor, de är bara ute efter att såra och vet uppenbarligen inte hur det är att vara ofrivilligt barnlös....vilka känslor och tankar det medför. Personen känner inte dig så ta inte åt dig (jag vet, inte så lätt). Hitta på något som gör dig extra glad i veckan, skäm bort dig lite....för det är du värd :)

Stora kramar!

http://myhartfordhome.blogspot.com

 
A

A

16 januari 2012 02:26

Människan som skickade kommentaren vet inte vad hon talar om (förmodar faktiskt att det är en hon) . Den sorgen man går igenom som ofrivilligt barnlös kommer INGEN som inte själv gått eller går igenom, någonsin att förstå.

Du ska absolut inte sluta blogga pga en idiot. Du har nu gett svar på tal. Men dina känslor och din blogg är ditt och ingen annans.

Jag kan personligen be den Anonyma otrevliga människan att finna en annan sysselsättning än att kommentera, redan nedstämda, människors bloggar men spydigheter och otrevligheter. Så himla onödigt. Du borde skämmas.

Hoppas du vill fortsätta blogga iaf!

http://www.hjartatbloder.blogg.se

 
Ingen bild

Annette

16 januari 2012 08:31

Hej!
Kan bara hålla med de andra, skit i denna bittra vidriga människa. Även om hon skulle känna dig så är hon inte värd att ha kontakt med. Sådana människor kan man klara sig utan. Fortsätt blogga, snälla. Jag tycker mycket om din blogg och får faktiskt lära mig ett och annat om hur det kan kännas att vara bonusförälder och dessutom ha en barnlängtan. Håller både tummar och tår för att ni en dags ska få bli en familj med ert eget barn. Jag tycker du handlar rätt mot Bonus, det är inte hans fel att han har den mamma han har (av vad jag läser så verkar hon inte riktigt "frisk". Tur att han har dig <3. Tappa inte hoppet och ge inte upp varken barn eller blogg.
Massor av styrkekramar till dig,
Annette

 
Ingen bild

Urcellen

16 januari 2012 09:33

Nej! Du får inte sluta blogga. Jag vill läsa mera. Jag känner igen mig i mycket det du skriver. Jag och min sambo har försökt få barn över 1½ år, han har två barn med två olika kvinnor. Jag tycker om hans barn men det är inte allt tid lätt att göra rätt. Jobbigt när längtan är stor och tiden är emot oss. Kämpa på! Kramar

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

16 januari 2012 15:45

Usch vilken hemsk kommentar. Bra svar på tal! Det är uppenbart att den som skrivit inte har någon som helst insikt i hur det känns att vara ofrivilligt barnlös eller ens en medmänniska. Snälla vän, sluta inte blogga pga en dum kommentar. Tyvärr finns det allt för många knäppa människor där ute. Men som tur är finns det väldigt väldigt många fler vettiga bloggare, dina vänner som behöver dig.

Kramar i massor!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maya

16 januari 2012 15:53

Jag läser din blogg då och då och tycker att du är imponerande ärlig även med de "förbjudna känslorna". Jag har också erfarenhet av att vara bonusförälder, tyvärr också av att lämna bonusbarn när relationen till pappan blev för dålig (dock inte p.g.a barnen). Det är ju inte bara de biologiska banden som spelar in i en ombildad familj, utan även det faktum att man tvingas brottas med den tidigare familjebildningen - som har spruckit - och där det ofta finns mycket kvar som gör ont för alla parter. Som den utomstående bonusföräldern upplevde jag mig komma i sista hand. Först kommer såklart barnen, sedan de två föräldrarna som ska komma överens om barnen och sist den som inte har "egna barn", som finns där och medlar och försöker hålla lagom närhet men inte ta över.. osv. Det kan vara en väldigt tuff sits, som innehåller mycket glädje men också ilska och frustration som sällan får utrymme. Jag tror att det är väldigt naturligt att önska sig ett eget barn i situationen - att få en chans att vara med från början och slippa det såriga bagaget - så kändes det för mig. Och jag tycker att du har valt ett vuxet och bra sätt att hantera de svåra känslorna i situationen genom att skriva om dem i en blogg.
Idiotkommentarer kan göra ont, trots att de är just idiotiska och det är bra sorgligt att vissa personer i skydd av anonymitet gör sig av med aggressioner och bitterhet på det sättet.
Kram till dig och mycket lycka med familjen, både med bonus och biologiskt.

 
Anna

Anna

16 januari 2012 16:19

Fy! Förstår att du blir ledsen! Bry dig inte om en sån dum kommentar, du vet själv att du gör ett jättefint jobb som bonusmamma. Har sett på andra bloggar och min egen med för den delen att någon som inte verkar må så bra skriver en massa elaka kommentarer, kanske är det här samma person?

Hoppas det känns bättre!

Kram

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
Mrs l

Mrs l

16 januari 2012 21:53

Uppenbarligen har denna sjukt trångsynta människa inte läst din blogg påriktigt!! Tycker nämligen inte du förmedlat något annat än ett kärleksfullt hem till bonus!
Ta absolut inte åt dig fina du!! För det som anonyma arne skrev är inte sant någonstans och det vet du bäst av alla.

Stor kram

http://Inteutanf.blogg.se

 
Ingen bild

Johanna

17 januari 2012 00:03

Men hjälp!! Den här människan mår verkligen inte bra...
Ta absolut inte åt dig!! Jag håller med ovanstående att om man löser din blogg så ger du Bonus allt du har och lite till.
Sluta inte blogga!!
Kram

 
lilla jag

lilla jag

17 januari 2012 15:07

Säger som alla andra här. Ta inte åt dig!
Kram

http://minblivandebebis.blogspot.com

 
Kix

Kix

17 januari 2012 22:37

Svar på tal, de gillar jag! Vilken jäkla människa som är så extremt okänslig och skriver något sådant. Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

 
Filippa

Filippa

18 januari 2012 11:29

Jag blir så fruktansvärt illa till mods när människor kan vara så vidriga och genomruttna. Jag kollar in din blogg med jämnamellanrum och håller alltid på dig! Du skriver så djupt att du ofta lockar både till skratt och gråt... Fortsätt bara göra det du vill och försök att ignorera sådana elakheter

http://min-lilla-siri.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stina

4 februari 2012 09:38

Oj! Jag som inte läst din blogg på ett tag, utan mer haft kontakt live så att säga, visste inte om denna händelse. (vi har som bekant stött & blött annat som hänt i det som kallas livet...)♥
Jag håller med tjejerna ovan: ta INTE åt dig av den där kommentaren!

Till de som läser detta kan jag bara säga att du är, utan överdrift, den klokaste & varmaste person jag känner! Eftersom vi bollar mycket ang. Bonus IRL så vet jag att du verkligen gör allt i din makt för att agera vuxet och du är skälet till att han faktiskt kan landa på fötterna i denna kaotiska tillvaro. (där hans biologiska mamma inte håller måttet, inte har förmågan eller förnuftet) Styrkekram!!!!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards