minlangtan

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Jag saknar... och jag saknar inte...

Av minlangtan - 24 januari 2012 14:14

Jag saknar inte den enorma stress vid sex som vi levt med i ett år. Inga sura miner om någon inte orkar.

Jag saknar inte perioden efter ägglossning då minsta lilla, och då menar jag verkligen minsta lilla hugg/känsla/tyngd/smärta överanalyserades och gav hopp eller förtvivlan. Uteblivna symptom eller symtom som kom...

Det är en mäktig och märklig resa att göra barn... om det nu var så lätt att bara göra.


Jag saknar att få hoppas, få drömma sig bort 9 månader och fundera om man är föräldraledig då.

Sista vintern utan barnvagn.

Sista nyår utan barn.

Sista sommarsemester utan barn.

Det saknar jag, att få resa i väg i dagdrömmarnas land, om så bara för en stund.


Mina lyckligaste stunder under förra året var helt klart när jag kissat på en pinne och faktiskt var gravid. Vetskapen att vi lyckats, det finns inte mycket som slår det.

Jag kände mig komplett då.

Jag saknar den känslan något helt ofantligt mycket...


Trots att vi lever i bebisfabrikens paus, så börjar jag så smått känna hopp.

Innan detta år är slut hoppas jag av hela mitt hjärta att vi ger varandra klartecken att fortsätta resan mot ett eget barn, vårt gemensamma barn.

Jag önskar vi var där nu...

 
 
Filippa

Filippa

27 januari 2012 20:54

Håller alla tummar för er och ERAT eget barn!

http://min-lilla-siri.bloggplatsen.se

 
Mli

Mli

28 januari 2012 09:18

Tack för kommentaren :) jag köpte dem på Ica maxi, jag vet att Coop brukar ha stort utbud på kalasprylarbockså!

http://mlish.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards