minlangtan

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

... och så hände det...

Av minlangtan - 13 mars 2012 09:56

... jag blev slagen av min sambos barn. Det största tabu som finns, möjligtvis är tabun ännu större att jag just nu inte klarar att hantera mina känslor i detta.

Ilska och hat dominerar...


Den 12 mars, dagen min sambo inte kommer att glömma. Dagen då han äntligen insåg att hans Store Son mår så dåligt att han måste ta professionell hjälp. Något jag sett i nära tre års tid.

Slaget in i garderobsdörrarna gör inte mest ont. Det som gör mest ont i denna nattsvarta tillvaro är att det jag kämpat för i så många år, genom påtryckningar till skola, socialtjänst, skolhälsovård mm - fick mig att framstå som en ond elak människa, någon som ville någon illa. 

Jag gjorde det av en enda anledning, att det vi såg igår, aldrig skulle behöva hända. Att en ung man mår så dåligt att han blir kapabel till vad som helst.

Då blundade alla, mor och far såg inte. Ingen ville se. Jag såg och jag ser.

Nu ser även mor och far.


Jag har hjälpt, stöttat, dragit upp, puttat på, dragit lite till, stöttat ännu mer - allt för att min sambo ska orka ta sig igenom dit han är idag. Ett umgänge med sina två barn.

Så sent som i natt klockan fyra viskade han i mitt öra.

- Tack för att du får mig att orka och tack för att du gör så att det idag finns två barn i huset, två barn som är mina och som jag kämpat för. Utan dig hade det aldrig gått.


Jag har två val. Idag är jag hemma och sorterar mina tankar som är helt upp & ner.

Det första valet är att lämna. Lämna den jag älskar mest. Tanken på det får mig att må illa, gripas av panik. Jag kan inte lämna den jag älskar mest. Vår framtid - ska den bara lämnas?

Nu när jag skriver det så rinner tårarna. Vår tid skulle ju komma?


Det andra är att stå kvar. Just nu känns även det främmande, leva i detta helvete. Lusten är borta, förtroendet är borta. Det enda som finns är viljan, från oss båda att det ska bli bra. Räcker viljan?


Idag är det fart, idag kontaktas socialtjänst och BUP. Mor och far, nu finns inte jag med som stöttar på. Sveket från dom är enormt. Jag ville jobba proaktivit, jag såg tendenser till detta för länge sedan. Detta hade inte behövt hända.


Tankarna snurrar, jag måste sortera och jag måste få tid. Vad jag än väljer så känns det som en förlust. Jag har ingenting att gå tillbaka till. Jag gav upp mitt liv för den finaste person jag träffat, vi skapade nya drömmar, nya möjligheter, något som skulle bli vårat...


Varför kan jag inte ge min sambo möjlighet att reda ut detta, nu när han är på gång? Nu när alla telefonnummer tagits fram, kontakter har tagits?

Varför litar jag inte på att han grejar det?

Så många är de gånger som jag tagit kontakter, ordnat fixat och donat. Så snart det kommit lite motstånd, då ger han upp, samtalen med sakkunniga har då blivit "totalt värdelösa".


Det är bara så svårt att känna en gnutta tillit, och utan tillit finns inte mycket att falla tillbaka på.

Idag är jag hemma från jobbet och jag mår skit helt enkelt.

Min sambo behöver mig mer än någonsin när hans son nu klart och tydligt berättat att han inte mår bra. Jag orkar inte dra mer, jag känner ett svek.

Vem drar honom nu när jag inte orkar?

Jag gjorde ett försök att lämna över lite av stödet till hans syster, en mycket klok kvinna som kan ringa och fråga, ligga på och bry sig, för nu orkar inte jag, jag är slut och jag hoppas att det inte är VI som är slut...

 
 
Ramona

Ramona

13 mars 2012 10:27

det gör så ont i mig att läsa vad som händer i ditt liv. Har inget direkt att säga, bara att du ska fortsätta hålla huvudet ovanför ytan o inte sjunka ner (allt för mycket)
Hoppas ni fixar det här.
Stor styrkekram//R.

http://www.seossvaxa.blogspot.com

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

13 mars 2012 16:02

Åh vännen vilken tuff situation. Tror och hoppas att ni orkar ta er igenom detta tillsammans.
Kramar!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

13 mars 2012 21:20

Så jobbigt ni har det! :( Hoppas det finns någon bra lösning och hjälp för pojken!

Kram!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

13 mars 2012 21:34

Varma tankar med hopp om att andra drar nu när du har egen smärta att orka med.

http://cecilia.ekhemmanet.se

 
Ingen bild

Malin

14 mars 2012 14:30

Blir så förbannad över att föräldrarna inte vaknat tidigare! Tycker att du gjort och gör det helt fantastiskt, kämpa på vännen! Styrkekramar i massor från mig till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards