minlangtan

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Fina flickor från Falun

Av minlangtan - 18 juli 2012 00:43

Först ett stort stort grattis till alla fina flickor som fötts den senaste tiden, alla gjorda i Falun!

Det var länge sedan jag bloggade, för länge sedan. Men jag håller koll på alla flera gånger dagligen och nu med en app så hoppas jag att jag ger ifrån mig lite mer av min vardag, en vardag som under de senaste månaderna varit riktigt kämpiga.
Det kan bara konstateras att det inte är så lätt detta med familj och bonusbarn. Bonus i sig är helt underbar och under dessa svårigheter och prövningar så får han mig att leva. Han är mitt syre de jobbiga veckorna. Jag har så starka känslor till honom, och jag känner och vet att det är så ömsesidigt.

Oj så det kändes i magen när han cyklade till rn kompis ensam för första gången, det blev så tydligt att jag med min oro verkligen signalerade att jag bryr mig om.
För det gör jag, vi bryr oss om varandra.

Om en vecka packar vi oss tre och åker utomlands med min mamma. Sol & bad står på schemat. Hotellet är ett familjehotell och jag ser fram emot tid tillsammans, bort från polisbilar, LOB:ar, egenmäktiga förfaranden och tårar och skrik. För så har vi det.
Den store sonen håller på att knäcka vårt förhållande på riktigt.
Som reflekterande och introvärt person så påverkas hela min vardag när vi slits i sär.
Jag är besviken, arg och ledsen och eftersom han inte kom in på skolan i höst, då inget ämne var godkänt så har jag minst ett års helvete kvar.
Jag vet inte hur man orkar, om man orkar?
Jag vill tro att kärleken övervinner allt, men det finns ett pris också...

 
 
Amanda

Amanda

18 juli 2012 23:20

Hoppas utlandsresan ger lite "terapi och plåster på såren". Njut. Det är du, och ni, värda! Hoppas självklart ni tar er igenom detta tillsammans. Kram

http://www.hjartatbloder.bloggplatsen.se

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

21 juli 2012 10:49

Tack så mycket fina du <3! Hoppas ni får en underbar semester tillsammans, det är ni så värda!
Kramar!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

22 juli 2012 20:17

Tack rara du! Som sagt snart är det din tur, made in Hästens eller någon annan stans. Ha en härlig semester nu!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards