minlangtan

Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Missbrukare... det är jag de'!

Av minlangtan - 27 juli 2012 21:45

Japp, och ni som varit med de fyra andra gångerna vet ju att jag är smått besatt av att testa för att veta att hcg fortsätter att öka. Så öven denna femte gång! Detta är min femte graviditet på 18 månader.
Jag befinner mig nu i Turkiet, det bästa stället man kan vara på som missbrukare av test. Här kan jag inte springa in till tvättskåpet för att för femtioelfte gången kolla om testet verkligen var starkare. Det är också dyrt att tillbringa dagarna på Familjeliv och läsa om tester. Att oroa sig för något man egentligen inte kan göra något åt är rätt värdelöst, men jag gör det ju ändå.

Jag packade med två test och imorse tog jag ett, japp, jag tyckte att det var starkare än i onsdags då det digitala visade GRAVID ( i tisdags visade det INTE GRAVID trots att stickan visade ett synbart streck. )

Imorse tog jag som sagt det och jag tyckte det var svagt, fast starkare men likförbannat svagt om man jämför med alla andras dunderstreck.
Det fick dagen att dippa något. Samlade mig och bestämde mig för att det enda som är viktigt är att det ökar. Och det hade det ju gjort...
Då beslutade jag mig för att jag inte kan noja över det, så jag tog det andra sent i eftermiddag och vet ni, nu är det inte svagt längre!
Och vet ni en till sak, nu finns det inga mer test att ta - så det så!
Nu får jag lägga mitt kontrollbehov åt sidan, försöka vila i övertygelsen att jag inte kan påverka det som sker i min kropp just nu.

Jag har massor av tankar och funderingar att vilja dela med den jag älskar mest, men då vi har Bonus med oss finns inga stunder över för samtal på tu man hand. Han lämnar inte pappa en sekund. Något som säkert skulle driva mig till vansinne, men nu tar jag det lugnare och försöker tänka på den största hemlighet vi har tillsammans... Vi två, den jag älskar mest.

 
 
lilla jag

lilla jag

27 juli 2012 22:28

Nu måste det vara er tur!! Härligt att få ha en så mysig hemlis på semestern. Njut av semestern nu!!

http://minblivandebebis.blogspot.com

 
Ingen bild

Stina

28 juli 2012 10:18

Helt rätt vännen... försök vara i nuet och aaaaandas! Insup allt det vackra runt dig och vila i positiva tankar. Just nu har du de viktigaste människorna runt dig, dårhuset hemma är långt borta och inuti din kropp sker ett mirakel. Stanna upp och tänk att livet kan vara rätt gott... också!
Håller alla tummar, men det vet du redan! ;)
Varm kram bästa vännen...

 
Anna

Anna

28 juli 2012 17:12

Härligt! Det låter ju toppen :)

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards