minlangtan

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av minlangtan - 20 augusti 2012 17:49

Vilket dygn.

Igår vid 22 tiden känner jag en smärta åt höger och ser samtidigt att jag blöder.

Ringer upplysningen som ber mig komma in efter att jag berättat hur min graviditet ligger.

Jag satt mig i bilen själv. Ingen barnvakt till Bonus, och min mamma bortrest.

Det sista jag säger när jag passerar genom dörrarna är att jag aldrig mer tänker åka själv på läkarkontroller med ångest och rädsla.


På akuten går det undan. Får komma in direkt när sjuksköterskan i luckan ser mina tårar.

Hon ringer efter läkaren på en gång som skulle komma inom en timme, och det gjorde han. Inte den trevligaste läkaren jag träffat kan jag säga och utrustningen på akuten var hemsk.

Så nu vet ni alla Sundsvallsbor, om ni åker till akuten för att göra ett VUL så räkna med uråldrig apparatur.

Där fanns hinnsäcken, ingen blödning, samma storlek och det fanns ett foster, utan hjärtslag. Jag får välja mellan att stanna kvar och utreda smärtorna eller åka hem.

Efter samtal beslutar vi oss för att ta ett serum-hcg som jag ska få svar på från mottagningen på morgonen.


Jag kommer hem, känner inte mig nere. Inga smärtor, ingen blödning, jag har sett ett foster, mer än bara gulesäck. Lyckas somna och känner av febern.


Imorse ringer läkaren, dr H som jag träffat så många gånger.

Han har diskuterat med sin överläkare och gjort en bedömning att detta inte är en frisk graviditet. Hcg har sjunkit och ligger nu på 6700.

När jag lägger på luren kommer smärtorna och blodiga flytningarna är ett faktum. Nu finns det ingen återvändo.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att kroppen blöder ut allt själv. Provtagning och återbesök på fredag.


Jag är tom, känner mig så värdelös, så okvinnlig och oduglig.

Frågorna kommer nu på eftermiddagen, hur går vi vidare?

Jag kan inte ge upp även om en del av mig skriker att jag inte orkar mer. Idag kramas vi och gråter. Min sambo har stannat hemma med mig. Vi bara är...

Av minlangtan - 20 augusti 2012 10:33

Hcg har sjunkit och det finns ingen hjärtaktivitet - så läkaren har lämnat tråkiga besked.Jag är så otroligt rädd för skrapning och för att få ut detta utan att dö av smärta.Livet är fan inte rättvist.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards