minlangtan

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Är detta botten?

Av minlangtan - 28 augusti 2012 12:32

Jag vet av erfarenhet att jag måste ner på botten och kravla för att ta mig upp.

Idag är det en sådan dag.

Det känns nattsvart.

Att jag någonsin ska få bli det största livet har att ge - att bli mamma - det känns som ett projekt som är helt ogripbart och det känns som att det aldrig kommer bli jag som får stå där och välja barnvagn, tänka på namn, planera om hallen, inreda och bara mysa med en mage.

En stor och högt önskad dröm, men så långt borta och någonting som jag alldeles nyss hade inom räckhåll.

Tomheten är total.


Jag är tom men jag mår fortfarande illa, brösten ömmar och graviditetstesten visar fullt utslag. Räcker det inte med den psykiska sorgen?

Idag känns det tungt...


Jag ska unna mig att snart åka hem, baka en äppelpaj och invänta finfrämmande.

Jag hoppas att eftermiddagen fyller på hoppet, för nu söker jag det med ljus och lykta... och det känns så tungt så tungt...

 
 
Ingen bild

Jenny

28 augusti 2012 14:01

Hej,

Om det känns lättare för dig så är du inte ensam om att vara i en tung fas. Du och jag blev nästan gravida samtidigt och i torsdags skulle jag göra VUL...som visade att vad läkaren kunde se hade graviditeten avstannat och var för litet för den vecka jag var i. Jag skall jag tillbaka på torsdag för en ytterliggare kontroll och jag har inte fått någon blödning ännu. Så tungt just nu för jag gick igenom exakt samma sak för ett år sedan och då slutade det med en kraftig blödning innan jag hann komma tillbaka på VUL veckan efter. Vi hade verkligen börja längta och planera då jag precis hunnit fylla 40 år, det positiva är ju ändå att du har tiden framför dig...Kram och all lycka till !

minlangtan

28 augusti 2012 14:52

Tänker på dig! Kram, en varm varm kram

 
n m

n m

28 augusti 2012 14:45

ge inte upp! jag förstår dig och känslan av att aldrig få uppleva det, men ge inte upp! du kommer visst någon vacker dag att göra allt det där. jag har varit där, och gått igenom liknande smärta. hoppas du finner styrkan snart och fortsätter försöka. kram

http://www.novemberbabyflicka.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

28 augusti 2012 18:03

Fina fina du, klart att det känns hopplöst, du har precis gått igenom något fruktansvärt. Jag är däremot säker på att för varje dag som går så kommer du känna dig lite lite starkare och lite lite gladare och om någon månad kommer du vara sugen på att sätta igång bebisverkstan igen.
Första gången jag var gravid upptäcktes på UL i v 13 att fostret dött i v 8. Andra gången så gjorde jag VUL i v 8 och så hittade man inget foster och jag höll på att svimma för jag hade aldrig hört något liknande. Hur kan kroppen vara så grym och lura en så då jag samma morgon hade spytt två gånger. Tidigare har jag alltid tänkt att så länge man inte börjat blöda så är det ju lugnt, men tyvärr inte. Nu har jag just blivit gravid igen och skall på ett VUL om två veckor och jag får panik av bara tanken att gå dit. Jag vill verkligen inte gå igenom en abort igen men hoppet är det sista som lämnar en så jag vill verkligen våga hoppas och tro att det någongång måste vara min tur att lyckas. Och även din...
Kramar!

minlangtan

28 augusti 2012 21:21

Lycka till! Tack för din fina kommentar, de måste vara vår tur nu... Kram!

 
Evl

Evl

28 augusti 2012 21:29

Fina vän. Snart är det er tur det är jag absolut säker på. Du är redan nu en sån fin manma till lille bonus och jag kan se hur du sitter där i soffan med ett eget litet knytte i famnen. Hoppas det känns ljusare snart <3! Kramar

http://Ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards