minlangtan

Alla inlägg den 18 september 2012

Av minlangtan - 18 september 2012 13:24

Nedräkning pågår.

Om en vecka är det start av utredningen till varför det inte blir några barn.

det är så kluvna känslor kring detta med utredningen.

Jag längtar som ett barn för att sekunden efter gripas av sorg över att det behövs medicinsk hjälp för att få tillbaka meningen med livet.


Jag känner mig helt trygg i att vi gör denna utredning i offentlig vård. Här behöver jag inte knussla om att vissa prover blir dyrare. Jag är så otroligt positivt överraskad av den offentliga vården på KK här, så jag känner mig trygg i vår plan. När överläkaren dessutom sa att det "är dags att utreda" varför det inte blir några barn, så känns det som att de är villiga att hjälpa oss.

3 missfall finns dokumenterade hos dom.

1 eller 2 saknar dokumentation.

Ni ser, jag har slutat räkna.


Och till någonting helt annat: Vilka otroligt fina kommentarer som trillat in, det ger mig kraft och styrka att skriva det jag vill ha ur mig, om hur det är att leva och kämpa efter barn när man lever i en barnfamilj.

Det är så många känslor, men det är också många tabubelagda känslor.

Det är känlsor kring att orka vara den vuxna som behövs men att inom sig skrika ut all den vrede kring att inte ha kontrollen över sitt egna liv.

Det är känslor kring att älska sin sambo högt och lågt, men inte nå fram kring som för honom är känsligt, hans barn. Den känslan skapar frågor kring framtid och tvivel kring här & nu.

Tack för era kommentarer...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards