minlangtan

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Lite irriterad på provsvar - pausa eller köra på?

Av minlangtan - 4 oktober 2012 20:54

Nyss hemkommen från en kväll på jobbet där vi haft trevligt samkväm, landar i soffan och öppnar mailen. Ställde em fråga till läkaren om hur provsvaren kommer att meddelas oss. Eftersom kromosomproverna inte räknas bli klara på denna sida av året då de ska odlas länge. Med de övriga två remisserna varav det ena innehåller rutinkemiska prover och den andra remissen är sådant som körs var 10:onde dag. Så provsvaren vad gäller immunologiska störningar, hormoner och TSH är liksom redan klara. Ändå blev svaret idag att alla provsvaren ska inväntas innan vi får en återkoppling.Det känns lite konstigt faktiskt. Tänk om det är något som kan lösas? Ska jag behöva gå igenom ett till missfall fastän det kanske finns ett svar redan? Jag orkar faktiskt inte det. Väl i soffan funderar vi på att stänga babyfabriken för att inte riskera något? HUR FEL ÄR INTE DET???Jag vill ingenting annat än att vara gravid nu...

 
 
Q

Q

5 oktober 2012 13:55

Du pratar om bebisverkstad och babyfabrik - så oerhört cyniskt!

http://WWWWW

minlangtan

5 oktober 2012 17:18

Que???? Vad är det för syniskt med det? Jag förstår inte?!

 
Ingen bild

Malin

5 oktober 2012 19:41

Jag tycker att ni ska avvakta med försöka er på någon ny graviditet, din kropp behöver säkerligen återhämta sig efter traumat med missfallet. Pausa och låt kroppen komma ikapp. Vet att det inte är det du vill just nu, men tror ändå att det är bäst i den här situationen. Låt också provsvaren komma, de kan säkert hjälpa er på vägen - när ni väl fått se dem. Att riskera att kroppen åker på ännu ett missfall gynnar ingen. Kramar i massor från mig vännen!

minlangtan

5 oktober 2012 20:42

Förstår med huvudet, men hjärtat vill något helt annat - få en chans att bli mamma. Men ett missfall orkar jag verkligen inte...

 
A

A

5 oktober 2012 23:34

Men du, Q! Ta du din dator och ägna dig åt annat. Här gör du ingen som helst nytta. Är det något som är cyniskt så är det din kommentar här. Du borde skämmas. Det är otroligt fult att sparka på någon som redan ligger ned.

http://www.hjartatbloder.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sarah

6 oktober 2012 10:16

Korkade människa. Denna kvinna har det tufft som det är. Var en normal medmänniska och stötta istället för att sparka. Tvi...
Kram till dig i alla fall

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards