minlangtan

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Hårda ord

Av minlangtan - 8 november 2012 13:46

Det har varit hårda ord som omgivit mig de senaste dagarna. Jag har själv utdelat hårda ord till min sambo, fått höra ord på den cirkel kommunen anordnar för bonusföräldrar, jag har fått hårda ord på bloggen och mina närmaste ger mig också hårda ord. Hårda ord av omtanke är alla dessa ord. Alla vill väl men något måste göras för att jag ska orka leva i denna relation.
Gång på gång frågar jag mig - hur kunde det bli så här? Vi valde kärleken och jag trodde aldrig någonsin att jag skulle få en sådsn dysfunktionell familj på köpet. Det fanns liksom inte ens på min vida karta.

Jag har bestämt mig att det är nog med att hålla truten när den store sonen är hos oss. Jag har meddelat min sambo att det är nog. Det är slut på att acceptera allt. Han håller med, han tycker att jag har rätt i sak och jag är så otroligt glad för att vi har vår kärlek. Önskar bara att vi fick lite mer tid tillsammans, vara man och kvinna, dem vi en gång var.
Det är väldigt mycket barn i vår vardag just nu, vilket givetvis måste få vara okej, men även vi behöver en fristad att få vila, om så även på natten.

Jag har satt ner foten. Det ledde till hjärtklappning och extra slag för min sambo, jag vill inte förlora detta och då är det dags för honom att också sätta ner foten mot sin store son och hans mamma.
Hon vägrade reglera umgänget för honom under så många år och nu när inte hon orkar stå emot den värsting han blivit så är pappan välkommen in i bilden igen. Fult fult fult.
På ett sätt vore det lättare att hantera om vi två hade olika uppfattningar om hur vi ska få ordning på torpet, då kunde vi sätta oss och diskutera. Nu är det så att vi i sak tycker lika, men när det ska skridas till verket - då klarar han inte att ta sitt föräldraansvar, ett ansvar han blev fråntagen under så många år. Det kan inte vara så lätt för honom heller...

I morgon åker vi på en fjällweekend tillsammans. Bonus, sambon och jag. Det ser vi alla fram emot, alla på sitt sätt. Jag längtar mest till att få komma bort från ständiga påminnelser om hur misslyckad jag känner mig som mår så dåligt över att han bor här... Tabu så det står härliga till.

Just nu ska jag lägga mig under filten, njuta av brasan och bara vara. Jag tog ledigt idag för att komma ikapp mig själv en gnutta, det har som sagt varit hårda ord de senaste dagarna...

 
 
Ingen bild

Annette

8 november 2012 14:24

Jättebra att du satte ner foten. Hoppas det reder upp sig för dig/er nu. Ha så skönt på er weekend :)

 
Ingen bild

Julia

8 november 2012 16:14

Ta med store sonen på en semester oxå? Bara ni 4? Kanske kan va skönt att komma från vardagen. Han behöver oxå lite lyx ibland. Ni kanske kan visa hur trevligt man kan ha o hur man kan vara en "normal" familj?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards