minlangtan

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

Karolinska tar över för konsultation

Av minlangtan - 30 november 2012 16:44

Det blir mitt sista inlägg på ett bra tag. Dagligen får jag otrevliga kommentarer som sårar något oerhört. Jag mår så dåligt som jag gör ändå - och då är det dags att vara lite mer rädd om mig själv.
Ett brev damp ner från hematologmottagningen. Jag förstod ingenting, jag - blodsjuk?!
Hematologen remitterar till KS och nu är bollen i rullning.
Protein S är för lågt vilket också kännetecknar tidiga missfall.
Jag säger hej och tackar för allt ni givit mig kära bloggvänner. Nu smärtar det för mycket att läsa om andras lycka.
Blodsjuk? Jag?

 
 
Ingen bild

Anni

30 november 2012 17:31

Jag har skrivit förut och skriver igen. Det är fördjävligt med de här nätmobbarna i brist på ett bättre ord. Vad fan är det för fel på folk egentligen?!? Ni ska fan skämmas!! Har dock svårt att tänka mig att de ens har vett att ta åt sig av detta och glatt mobbar vidare. Vuxna människor (troligtvis) som helt saknar empati och vänlighet. Usch och fy!!!

Förstår att du slutar blogga men det är tråkigt att de här hemska människorna ska få "jaga" bort dig från din blogg och DIN möjlighet att ventilera tankar och känslor. Hoppas att det går bra med allt och att det inte är något problem med blodet!
Styrkekram!

 
Ingen bild

Emma

1 december 2012 06:48

Tur-i-oturen att de hittat något fel som man förhoppningsvis kan åtgärda någorlunda smidigt. Nu när ni vet så är ni ett steg närmare lösningen, att äntligen kunna få bli föräldrar till ett mirakel.
När jag fick mina provsvar efter alla mina missfall och man inte hittade några fel så var jag självklart glad på ett sätt men rädslan att inte kunna lyckas behålla en graviditet utan hjälp var desto större, jag var livrädd och är fortfarande inte helt lugn, men hoppet är det sista som lämnar en.
Jag förstår om det känns tufft att skriva om så tunga när man redan är låg och samtidigt få en massa en massa skit av folk som inte har en blekaste aning om hur du egentlugen mår och vad du går igenom... jag kommer verkligen att sakna att läsa dina fina inlägg och vi finns här när/om du kommer tillbaka.

Ta hand om dig så länge fina du! <3

Kram,
Emma

 
WildaMathilda

WildaMathilda

1 december 2012 08:45

Åååh, du kommer att vara saknad!
Men jag förstår att det är jobbigt med en del respektlösa kommentarer. Det bästa är att inte ta åt sig och kanske t.o.m ignorera dem. För de som skriver dem känner inte dig alls. Det kan vara lätt att glömma ibland...
Jag håller verkligen tummarna för att det ordnar sig för dig och att blodsjukan går att göra något åt. Du är värd bättre än att drabbas av sånt också!
Hoppas att du återkommer snart. Jag gillar att du är så pass öppen som du är med hur det är att vara i din situation. Så tack för att du delat med dig!
Och, som sagt, hoppas att du orkar återkomma snart.

Många kramar

http://www.bjerking.se

 
Evl

Evl

1 december 2012 21:12

Åh vännen! Förstår att du inte orkar blogga nu men jag hoppas att du vet att jag finns för dig.
Hör av dig om du behöver prata, eller bara för att.
Kramar <3!

http://Ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

2 december 2012 14:36

Varma tankar till dig, med hopp om att du ska få den hjälp du behöver och hitta sammanhang där du blir stärkt.

http://cecilia.ekhemmanet.se

 
A

A

2 december 2012 15:35

Så himla ledsen för er skull. Hoppas ni får bra hjälp nu och att detta är rätt väg för er fina du. Önskar dig all lycka och slänger mycket av den ilska jag bär på, på osympatiska och elaka människor som får dig att lämna din blogg. Som ska vara din trygghetskälla. Din ventilation.

Hör av dig om du någon gång känner för det!

Många varma kramar.

http://www.hjartatbloder.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

2 december 2012 22:24

Så tråkigt att du inte kan ventilera dina tankar utan att få elaka kommentarer. Jag tyckte bloggen gav mig otroligt mycket under den tuffa tiden!
Jag hoppas verkligen du får den hjälp du behöver och att allt löser sig på bästa sätt för er!

Kram/Anna S

 
Catarina

Catarina

3 december 2012 01:13

Skickar styrkekramar till dig!
Kramar Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

 
lilla jag

lilla jag

3 december 2012 10:40

Trist att du slutar blogga! Men du ska ju självklart göra det som är bäst för dig!!
Hoppas verkligen att de kan bota din blodsjukdom och att du får din så efterlängtade bebis. Håller mina tummar!
Hoppas allting löser sig till det bästa!!
Stor kram

http://minblivandebebis.blogspot.com

 
C

C

7 december 2012 19:26

Riktigt tråkigt att vissa inte bara kan hålla sina dumma tankar för sig själv. Du är saknad iaf och jag önskar er all lycka!

http://spyor.blogg.se

 
Monica

Monica

14 januari 2013 21:34

Har följt din blogg och beklagar att du inte skriver längre. har också gått tillbaka och tittat på såväl inlägg som kommentarer, och har lite svårt att förstå att du tycker dig påhoppad dagligen. Dock: det är din blogg och du har tolkningsföreträde.

Emellertid skulle jag (och vi är säkert fler) uppskatta att få följa din och mannens fortsatta resa mot en baby. Kan du inte tänka om, och fortsätta blogga? Det finns ju filter och möjligheter att blockera kommentarer.

Jag önskar dig ett gott 2013!

/M

http://Vadärdet?

 
evl

evl

29 mars 2013 23:31

Hej, hur är det? Saknar dig!
Kramar <3!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards