minlangtan

Direktlänk till inlägg 10 september 2013

Skuld & skam

Av minlangtan - 10 september 2013 00:48

Det är mitt i natten, jag borde sova. Min mamma ligger i rummet bredvid mig i det annars så tomma huset. Jag klarar inte att ta hand om mig själv. 31 år gammal...
Idag fick jag veta mer och det framgår tydligt att de haft en relation bakom min rygg i flera månader. I skrivande stund har de lämnat landet för tid på tu man hand.

Jag känner sådan skam över att ha blivit bedragen. Det känns som att det står ODUGLIG i min panna. Det här händer andra, men inte mig. Nu har det hänt mig, livet har ryckts under mina ben och jag är ett vrak. Äter inte, sover inte, bara ser framför mig hur dessa två, framförallt min ynkrygg till fd livskamrat, ägnar sig åt förtjusande förälskelse.

Än har inte ilskan kommit, jag söker svar och vill få honom att förstå hur ledsen jag är och vad han gjort mig genom detta oförsvarliga beteende. Resultaten av dessa samtal blir total förödmjukelse, där jag tillåter honom att visa sina sämsta sidor, skrika åt mig att gå vidare, skrika åt mig att lämna honom i fred, skrika åt mig att han inte orkar prata med mig mer.
Jag blir ännu mer ledsen och han blir ännu mer irriterad eftersom jag inte gått vidare. Lite hårt krav kan jag tycka, efter ett par dagars vetskap att han bedragit mig med en annan kvinna.

Den största frågan nu i natten är om jag någonsin blir mig själv igen? Jag orkar inte med denna hemska ångest.

 
 
Ingen bild

Johanna

10 september 2013 04:08

Hej fina du!

Jag vet att du inte vill höra detta nu samt att det kan vara svårt att se det på detta viset nu MEN du kommer att se tillbaka på detta och tänka "det var då allt vände"!! Din framtid är ljusare än någonsin, din lycka är närmare än någonsin, din rätta livskamrat finns runt hörnet.
Kliché?!? Ja det kan man tycka... Men det är sant!! Jag har känt som du, upplevt ungefär samma sak. Och idag kan jag säga att det var det bästa som hänt mig!!
Fortsatt att vara du, du är en fantastisk människa, jag ser fram emot att läsa om din resa mot dina drömmar!!

 
lilla jag

lilla jag

10 september 2013 08:43

Jag tror också att det kommer att bli till det bättre, även om det inte känns så just nu. Han är ju inte värd dig. Otrohet är ju värsta sveket man kan råka ut för. Förstår faktiskt inte folk som kan förlåta och börja om när någon varit otrogen. Finns ingen ursäkt som är god nog efter att ha svikit någon så.
Du är värd så mycket bättre!

Det är säkert skitjobbigt just nu och en stor sorg och besvikelse som måste bearbetas. Men du kommer att träffa den RÄTTE. Han som du kommer få barn med och som du kommer leva ditt liv med. Tro på det, även om det känns långt borta just nu i mörkret. Det kommer bli så mycket bättre! Det kan ju bara bli bättre från och med nu.
Men om jag var du skulle jag nog behöva en tid av bearbetning och depp. Tillåt dig ha det. Du behöver ju inte planera en ljus framtid på en gång. Men en dag så ska det vända och du träffar honom med stort H.
Skickar en stor kram! Skönt att du har din mamma där så att du har lite sällskap och någon som pysslar om dig lite!!

http://minblivandebebis

 
Ingen bild

Malin

10 september 2013 09:45

Kära vännen, Skulden och skammen är Inte din att bära! Det är inte Du som har gjort fel!

Försök inte få honom att förstå att han gjort dig ledsen, kräv inga förklaringar, jag tror inte att du kommer få några - han gör dig bara mera ledsen. Att han blir förbannad visar att han trots allt tycker att det är jobbigt att bli ifrågasatt, och det skulle han inte tycka om han inte hade åtminstone lite dåligt samvete. Fokusera på dig själv och på att må bra igen, och lämna den där skithögen åt sitt egna öde. Det finns ingenting han kan säga eller göra för att det ska bli bra igen ju, så ödsla inte tid på honom.

Du kommer att komma tillbaka starkare och stoltare än någonsin, det kommer bli bra till slut. Jag lovar!

Kramar i massor!!!

 
livets underverk

livets underverk

10 september 2013 11:52

Det kommer att bli bättre, men det tar tid. Det är många sorger och chockbesked som på kort tid staplats ovanpå varandra, som behöver bearbetas. Vad klok du är som har bett din mamma komma över, det krävs både mod och styrka att kunna visa sitt allra mest sårbara jag.

Jag var i en liknande situation som din för ett antal år sedan, så jag känner igen så mycket i det du skriver just nu. Levde tillsammans med en man med barn från ett tidigare förhållande där relationen med mamman var minst sagt ansträngd. Det var hot om vårdnadstvist, jag försökte medla när han rasade samman och inte orkade. Ekonomin var körd i botten, jag fixade med hans privata räkningar och såg till att det fanns mat i kylskåpet. Barnen kändes som mina, fastän dom rent genetiskt och lagmässigt förstås inte var det. Vi skulle leva resten av livet tillsammans.

Tills han meddelade att han inte vill fortsätta längre. Bara det var en oväntad chock. Sedan kröp det fram - via kollegor på jobbet - att han varit otrogen en längre tid. Och inte bara med en person, utan med flera. Den sista av dom en gemensam kollega... Dom är numera gifta och verkar leva ett bra liv tillsammans och det är ju tur det, men tvi vale för den förnedringen det innebar att fortsätta gå till jobbet varje dag när alla visste hur det låg till.

Och dom ljuvliga barnen som ju inte var mina. Oavsett hur mycket jag älskade dom och dom älskade mig, så tog umgänget slut i samma stund som relationen var över. Och det gjorde så sanslöst ont. Trodde aldrig att jag skulle överleva utan dom. Därför glädjer det mig att Bonus verkar ha en förståndig mamma som ser till sin sons bästa och lägger gamla känslor åt sidan. Både du och mamman ska ha en stor eloge för att ni är så kloka människor som hanterar det här på ett fint sätt.

Jag har egentligen inga vettiga råd att komma med. Gråt så mycket som du behöver, våga känn ilska när du har hunnit till det stadiet i bearbetningen. Och försök att älska dig själv så mycket som det går (även om det inledningsvis känns omöjligt). Är det svårt, så låt/tillåt andra att älska dig. Och var förlåtande mot dig själv. Du har rätt till alla dina känslor, till alla dina tankar.

Det är verkligen ruttet att behöva hamna i den här situationen, det är inget som varken du eller någon annan förtjänar. Jag är ledsen för att du behövt vara med om det. Jag hoppas att livet så småningom kommer att berika dig med en ny och trogen kärlek och en handfull kärleksbarn.

Ta väl hand om dig!

Kramar

http://livetsunderverk.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards