minlangtan

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av minlangtan - 3 oktober 2013 10:28

Just den frågan ställer jag mig ofta, tyst för mig själv, eller egentligen är det mer - hur fan kunde du göra så här mot mig? Sover du bra om nätterna, hemma hos henne med vetskapen att ditt taffliga agerande gjort fler än en person väldigt ledsen?

Jag får nog aldrig något bra svar på frågan, och kanske kommer sorgeprocessen att kunna ge mig en acceptans och ett svar som känns hanterbart.

Projektet med det nya huset är i full gång och det känns väldigt skönt. Igår kväll smög sig dock en känsla av vemod på. Tårarna lurade bakom ögonlocket och behövde få komma ut. Av sorg? Av lättnad? Av saknad? Av möjligheter? Av frihet? Jag vet inte, men ut behövde det komma i allafall.

Jag har fyllt år, Bonus kom med blommor och teckning. Och det kändes jobbigt. Jag ville inte att han skulle komma, hemska jag. Jag behöver få klippa lite band och backa i mig själv. Då kom skuldkänslorna över att känna så. Men jag måste följa min magkänsla och just nu är det faktiskt att inte ha kontakt med honom. Min fd svägerska och svärmor ringde också för att gratulera, det känns konstigt. Vi stod ju varandra så nära och nu är vi så långt i från varandra.

En ny vardag börjar ta form och den känns faktiskt alls så jobbig som jag befarade... Men ledsen är jag, och det måste jag få vara - för jag förstår inte hur han kunde göra så här mot mig...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards