minlangtan

Alla inlägg under oktober 2013

Av minlangtan - 1 oktober 2013 15:07

Trots att KK ringt om konstiga, oväntade, tråkiga, förrvirrande grejer - så är det ett enda stort YES som utropas nu!

Huset blev mitt och kontrakt är skrivet. Det är det enda som räknas nu. Äggstatus får liksom komma lite senare   


Hitta ett hus i det området där jag (och alla andra) vill bo - CHECK

Hitta en renoveringsobjekt eftersom jag är extremt kräsen och vill sätta min prägel - CHECK

Få tillträde så att det stämmer med försäljningen av vårt hus - CHECK

Få det till en hyfsad peng eftersom jag ska bo där själv - CHECK

Besiktas och få veta allt som måste göras

Beställa fönster

Rita kök för annat än falukorvsmiddagar (nu ska här lagas riktig mat)

Beställa kök

Dränera tomten

Rita, planera för ett relaxrum som ska nyttjas flitigt under 2014

Packa ner drömmarnas hus och förstå att i det huset blev det inga barn

Välja tapeter, golv, trapp, dörrar, vitvaror


Jag lär ha att göra - men i hjärtesorg välkomnas allt som gör att man vågar tänka framåt. Jag smakar på adressen i munnen och känner mig för, det här blir bra, det här blir jag... Nu är jag inte längre någon trött bonusmamma som packar ryggsäckar och frukt samtidigt som läxläsningen ska göras. Nu är jag en kvinna mitt i livet, med ett eget hus, nära stan, nära mina vänner, nära nöje & njutning - som ska landa i sig själv och hitta sitt nya jag...


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards