minlangtan

Alla inlägg den 7 november 2013

Av minlangtan - 7 november 2013 18:16

Jag börjar med att tacka för era kommentarer, som alltid är så kloka och fint skrivna och skänker massor av hopp. Det måste ju komma en tid efter detta helvete...

För det är ett helvete. Jag saknar det vi hade något helt enormt, jag saknar en livskamrat så att det gör fysiskt ont. Vi har träffats några gånger och kramats, gråtit och hållit om varandra. Och varje gång blir jag så besviken på mig själv, för hur kan jag sakna och gråta tårar över någon som gör mig så illa. Jag är värd så mycket mer. Frågan varför varför varför har surrat i mitt huvud och jag har ställt den så många gånger. Oftast har jag fått ett "jag vet inte, det bara blev så" men nu har det också kommit fram ett annat svar - att Hon har en lättare syn på livet. Det är klackarna i taket och skål!

Vi har fjorton dagar kvar innan vi inte har några som helst band till varandra och jag längtar, jag måste längta. För han kommer inte tillbaka, han har ljugit för mig, utnyttjat mig och svikit mig på det grisigaste sättet. En sådan person ska man inte vilja ha med att göra, men jag styr inte över mina känslor och jag vet hur jobbig den där sista underskriften på banken kommer att bli. Det formella avslutet, det som ska bli slutet på våra år. En otrohet, en separation.

Han vill väldigt gärna vara min vän, och jag måste förstå att det inte kommer att bli något av det. Vänskap är något helt annat. Just nu vill han vara vän när det passar honom, då hon jobbar, då han behöver hjälp. Men jag måste inse att lurar i öronen inte är vänskap eller att strunta i att svara när frågan blir för obekväm.

Det är dags för mig att hitta nya cirklar att röra mig i, hitta nya förhållningssätt och hitta mig själv igen. Nu väntar några jobba veckors inackordering hos mamma i väntan på att mitt hus ska gå och bo i.
Längtar helt oerhört efter att få landa i nytt boende och hitta mig själv, den jag en gång var.

Komplimangerna haglar över min viktnedgång och jag fortsätter att känna mig vacker. Vacker och lämnad. Jag hatar honom för hur han gjort och önskar bara att verkligheten ska knacka på hos honom och låta honom få ta tag i det som kallas livet, som innehåller annat än Likör 43 och mjölk...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards