minlangtan

Direktlänk till inlägg 12 november 2013

Är det så här vår kontakt kommer att bli?

Av minlangtan - 12 november 2013 20:37

Idag fick jag bryta tystnaden och checka av inför tillträdesdagen, så jag ringde honom. Ett formellt samtal som syftade till att kolla om vi ligger i fas, eller han - för jag har flyttat mitt. I lördags stängde jag dörren till huset. Det sista dygnet var hemskt, sista natten i sängen där en baby skulle skapas. Made in Hästens blev aldrig verklighet. Sista duschen i duschen där många stunder tillsammans tillbringats - bara minnen. Nu är det över. Det är gjort.

Vi kan inte prata med varandra, det är över. Han som var mitt allt är inte längre min vän och till veckan klipper vi det sista bandet och har inte längre någonting som binder oss samman längre. Det är med stor jag konstaterar att det är över. Jag borde jubla, men jag är inte där än.

I skrivande stund sitter jag i huvudstaden med ett glas rött. Jag är på tjänsteresa och har tillbringat kvällen på NK och shoppat den där väskan jag drömt om. Because I'm worth it... Eller tröstshopping? Det känns som att slängas tillbaka 6 år, jobb, tjänsteresor och så långt ifrån läxläsning och storhandling.
Två världar och jag börjar förstå att det är så här mitt liv kommer se ut nu. Jag hade gjort vad som helst för att få uppleva en växande mage och en familj som väntar hemma på mig, men till dess tänker jag njuta fullt ut av att fylla på mig rent yrkesmässigt ett tag.

Nästa gång vi träffas är på banken, och sedan tror jag inte att vi kommer att ses mer. Han önskar att vi förblir bästa vänner, men tåget har gått. Vänskap är något annat och han hoppas att han får visa det. Jag vet att jag inte ska tro på det, för han gör mig bara besviken - han kan inte se mig i ögonen och han vill inte umgås med mig så länge jag inte är sprudlande glad och skrattar. Jag kan inte, jag är inte där...
Men dagens shopping kommer hjälpa mig att känna mig finare och fastän yta är långt ifrån min devis så behöver jag få putsa på ytan för att självkänslan inte ska rasa ännu mer...

Jag har bestämt mig - jag vill inte ha honom som vän och då är svaret att det är just så här vår kontakt kommer att bli framöver. Nu måste min sårskorpa få en chans att läka för den har ryckts av gång på gång och blött och blött. Jag vill läka och hitta mig själv efter denna vidriga höst...

 
 
Ingen bild

lilla jag

13 november 2013 13:09

Tur ändå i oturen att det inte blev något barn. Nu kan du ju bryta helt med honom på ett annat sätt än du kunnat göra om ni haft barn ihop och han sen träffat någon annan. Det kanske var meningen. Att du istället ska träffa Mr Right och att NI ska ha barn tillsammans. Det är ju ditt ex som förlorar mest på det här! Du är värd så mycket mer!!

 
Ingen bild

Malin

13 november 2013 18:44

Förstår att det känns jobbigt, sorgligt och hemskt, men skönt ändå att det är klart - att det är över. Det är ju först när det är över på riktigt som du verkligen kan börja gå vidare! Det blir bra vännen! Kramar i massor!

 
Ingen bild

Lisa

15 november 2013 22:48

Go girl!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards