minlangtan

Alla inlägg den 24 november 2013

Av minlangtan - 24 november 2013 19:03

Kropp & själ sitter ihop. Hjärtat har hjärtklappning och i bröstet finns ett tryck. 

Kanske har detta fått allt större plats nu när det mest akuta är över?

Jag kommer på mig själv med att inte ha ägnat en enda tanke på många veckor, till dess att ett mail dyker upp från min fd svägerska om att Bonus inte mår bra. Han har träffat sin pappa 2 ggr på ett halvår. 

Då kommer tanken, saknaden - älskade fina Bonus!

Du har en mamma, en pappa, en mormor, en morfar och andra vuxna bredvid dig. Jag kan inte frälsa dig från ondo just nu, är jag en dålig människa för det? Mina mandat är över...


Det känns tungt, tungt tungt... Jag vill att saknaden ska blekna, ärret göra mindre ont och sluta vätska. Ge mig en instruktionsbok till att hantera sorg så skulle jag följa den till punkt och pricka. Jag vill göra allt för att komma förbi denna fas. 


Vi har inte hörts sedan samtalet utanför banken. Visst finns saknaden, men jag försöker tala till mig själv att man inte kan sakna någon som gör en så fruktansvärt illa. 

Jag funderar mycket på hur det glada livet, alkoholen, friheten och festerna kan locka så mycket mer. Det är då självkänslan bryts ner, det är då man känner sig värdelös. Att inte ens duga till. Den är tung och jag ägnar många tankar åt att bryta den tankebanan, men det hjulspåret är djupt - att bli bortvald.


Nästa helg hoppas jag att jag börjat flytta in i mitt hus, att tiden på soffan hos mamma är över. 

Fram till dess får hjärtats klappar och bröstets tryck göra mig sällskap.

Och fy fan din jävel vad jag hatar dig för hur du får mig att må...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards