minlangtan

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Vardag a'la 2014 - bring it on!

Av minlangtan - 6 januari 2014 21:56

Trots att jag inte ansökt om några semesterdagar under dessa mellandagar så har jag ändå kunnat njuta av ledigheten. Jag valde att jobba för att slippa känna pressen om lyckliga lediga dagar.

Men imorgon kör allt igång och jag säger bara trots lite hjärtesorg - bring it on... Jag är så redo för det här året, så laddad, så förberedd och känner ett sådant lugnt och en sådan harmoni... Underbart! 


Ja, det blev lite hjärtesorg. Jag började känna, längta, önska och vilja efter ett par underbara dejter. Det passade tydligen inte herrn som helt plötsligt blev iskall och det gjorde mig väldigt ledsen. Jag var rädd att det skulle kasta mig tillbaka till det nattsvarta hålet av svek och känslan av att bli bortvald, men nej, efter någon timme tog jag mig upp och känner samma lust till livet...

Ett lugn och en harmoni sprider sig i mitt liv, bit för bit fyller det ut de bitar som varit på vift. 


Igår och idag har han ringt, jag vet inte vad han vill, men jag bara vara med mig själv. Passade jag inte när jag ville så är vi två ingenting att bygga vidare på. Tänk att jag kan känna så? 


Imorgon kickar vardagen igång och jag tycker det ska bli skönt med träningspass, rutiner och främst det faktum att min andra etapp av mitt bygge drar igång. Drömmer om tvättstuga, bastu, bad och dusch...

Jag och min bästa väninna tittar på en resa också som jag hoppas blir av.


Jag trodde aldrig att jag skulle kunna känna så här när jag stod mer luren i september och han erkände att han träffat en annan kvinna och att aldrig mer skulle komma hem eller hjälpa mig. Eller det erkände han inte, men det blev resultatet - den grisigaste av alla separationer blev ett faktum. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna skratta, älska, förföras av en man, kunna ta på en man igen, känna ro och lugn.

Men tiden har jobbat för mig och fastän jag saknar Han som fått mig att leva upp dessa dagar, så tackar jag honom för att jag nu känner att jag kommer kunna göra det i framtiden. Jag kommer kunna älska och älskas, jag vet och känner det... Den vetskapen tar jag med mig in i 2014 - året som ska bli mitt!

 
 
Ingen bild

Malin

7 januari 2014 10:48

Har läst ikapp! :) Blir glad när jag ser styrkan i ditt inlägg! Helt rätt! Det här blir ditt år, ta för dig och njut! Tycker mig se en tjej som börjat se sitt eget värde igen, härligt! :)

Kramar i massor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards