minlangtan

Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

"Vad jag än gör så blir det fel"

Av minlangtan - 12 februari 2014 20:09

Ja, helt rätt din jävla ynkrygg. Allt du gör blir fel. Vill du träffas och prata så är det fel, hör du inte av dig så är det fel. Men jag ska berätta för dig din jävel att det beror på att du gjort ett generalfel. Du var otrogen, du bedrog mig, du ljög för dig, du kom inte hem, du trodde att det bästa sättet var att bara sticka utan att säga sanningen. Sanningen fick jag veta genom en telefonräkning och genom gemensamma bekanta. Men inte genom dig, så ja - allt du gör nu är fel. Du kan inte ta ifrån mig min sorg och göra det ogjort. Jag bodde kvar i ett hus som du sålt bakom min rygg i tron om att vi skulle flytta till stan. Du har kränkt, sårat, ljugit och bedragit mig.

Har ni hört? Det är nu det ska börja, vi ska bli vänner, vi ska börja prata med varandra, vi ska hjälpa varandra.
Orden från augusti ekar i mitt huvud. Vi ska hjälpas åt

Vi hjälptes inte åt. Du stack. Du lämnade mig. Jag ville ha din hjälp då, hjälp med värmepannan, dela upp våra tillhörigheter, hjälp med att packa, hjälp att bära.
Jag fick ingen hjälp.

I december när jag landade i mitt nya hus, så blev jag så klar med honom. Jag ville inte ha med honom att göra.

Men det är så svårt, det har gått månader, och jag hatar lika mycket, känner mig lika bortförd bakom ljuset, lika lurad.
Men hur det än är, så är det en man som varit min i så många år. Vi har delat så mycket, så många drömmar. Var det så lätt att knulla bort?
Jag kommer fortfarande på mig med att kunna varenda kroppsdel av honom, jag kommer ihåg hans doft, hans gångstil, hans röst, hans sätt att ta på mig, hans andetag.
Han finns ju ändå kvar i mitt hjärta på ett något sätt som jag inte kan styra över. Jag försöker sudda, fylla med nytt, hitta nya cirklar i livet.
Men jag saknar oss... jag gör faktiskt det.

 
 
Livets underverk

Livets underverk

12 februari 2014 21:52

Det tar tid att läka och bearbeta känslorna. Att det finns en del av dig som saknar det ni hade är verkligen inte konstigt; när uppbrottet skedde var det ju inte på ditt initiativ, det var inte dina känslor som tagit slut (eller riktats åt ett annat håll). Jag känner ju dig inte, men jag känner mig så stolt å dina vägnar för att du är så stark och värnar om dig själv och ditt bästa även när han bönfaller som mest. Även om jag förstås hade önskat att du sluppit bli så kränkt och överkörd som du blev i somras/höstas, så har det varit fantastiskt att få följa din resa till den plats där du befinner dig i dag. Dina ord är så mycket annorlunda nu jämfört med tidigare (och även när ni levde tillsammans). Så mycket mer levande, så mycket mer trygga och så otroligt mycket gladare och lyckliga. Kräks ur dig det du behöver här på bloggen och hos familj/vänner när det är som jäkligast och njut av din nya tillvaro under övrig tid. Du är värd det allra bästa!

Stor kram!

http://Livetsunderverk.wordpress.com

 
Min kamp i livet

Min kamp i livet

14 februari 2014 00:37

Fy sjutton!!!
Jag blir både arg och ledsen när jag läser ditt inlägg.
Vilken ynkrygg!

Ta hand om dig! Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards